اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

75 درصد سوادآموزی در خراسان شمالی برون سپاری شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از برون سپاری 75 درصد فعالیت‌های سوادآموزی در استان طی امسال خبر داد.

75 درصد سوادآموزی در خراسان شمالی برون سپاری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمد وحیدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون 73 درصد طرح برون‌سپاری محقق شده است، اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از هشت هزار و 500 سواد‌آموز در قالب طرح برون سپاری آموزش سوادآموزی می‌بینند.

وی با بیان اینکه امسال در مقایسه با سال قبل میزان برون سپاری طرح‌های سوادآموزی افزایش یافته است، گفت: سال گذشته پنج هزار و 800 نفر سوادآموز زیر‌پوشش این طرح قرار گرفتند.

وحیدی همچنین از برگزاری جشن سوادآموزی تا دو سال آینده در خراسان شمالی خبر داد و افزود: اکنون فعالیت‌های خوبی برای سواددار شدن تمامی افراد بی‌سواد در استان در حال انجام است.

وی همچنین با اشاره به عملکرد خراسان شمالی در سوادآموزی افزود: امسال هشت هزار و 15 سوادآموز جذب کلاس‌های سواد آموزی در این استان شده‌اند که در قالب‌های تکمیلی، انتقال، تحکیم و همچنین سوادآموزی آموزش می‌بینند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه در قالب سوادآموزی دو هزار و 713 نفر آموزش می‌بینند، تصریح کرد: همچنین 524 نفر در استان دوره تکمیلی، 430 نفر دوره انتقال، چهار هزار و 348 نفر در قالب دوره تحکیم زیر‌پوشش طرح‌های سوادآموزی قرار دادند.

وی تألیف کتاب علوم اجتماعی دوره انتقال برای اجرا در سطح ملی و تألیف کتاب پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی به صورت استانی در دوره تحکیم سواد را از دیگر فعالیت‌های نهضت سوادآموزی عنوان کرد.

وحیدی اظهار کرد: پیگیری‌های لازم نیز برای استخدام 118 آموزشیار در مقاطع مختلف آموزش و پرورش، اعزام 220 آموزشیار برای فعالیت در دوره ابتدایی برای انسداد ورودی بی‌سوادی، برگزاری جلسه ستاد راهبردی سواد‌آموزی و مسابقه انس با قرآن در بین آموزشیاران از دیگر فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

* تغییرات در آموزش و پرورش توصیه هیچ فردی نیست

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره تغییر و تحولات در این اداره کل و وجود شائبه سیاسی گفت: تغییر و تحول‌ها در این اداره تحت فشار و یا توصیه فرد یا مسئولی انجام نشده است.

وی عزل و نصب‌ها را امری طبیعی برشمرد و افزود: البته در این گونه اقدامات با استاندار مشورت می‌شود.

وحیدی اظهار کرد: این مسئولیت‌ها صرفاً امانتی بوده که البته ما مسئولان نیز مادام نخواهیم بود، زیرا عمر مدیریت‌ها کوتاه است.

این مسئول همچنین نسبت به انعکاس گزارشی درباره وضعیت سوخت در برخی مدارس و ادعای گرفتن پول از دانش‌آموزان انتقاد کرد.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش برای تأمین سوخت مدارس 93 میلیون تومان اختصاص داده است و در صورت اخذ هر وجهی با مدیران مدارس برخورد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با تاکید بر اینکه این اداره خود را بری از اشکالات و نقایص نمی‌داند، افزود: اینکه رسانه‌ای اقدام به بزرگ‌نمایی مشکلات کند، شایسته نیست.

انتهای پیام/63001/ز30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول