اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

قروه رتبه نخست سوادآموزی در کردستان را داراست

خبرگزاری فارس: فرماندار قروه گفت: شهرستان قروه با بیش از 87 درصد جمعیت باسواد رتبه نخست سوادآموزی در کردستان را داراست.

قروه رتبه نخست سوادآموزی در کردستان را داراست

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از آموزشیاران این شهرستان با اعلام این خبر اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در زمینه توسعه خدمات سوادآموزی در این شهرستان، سال آینده شاهد ریشه‌کنی بی‌سوادی در قروه خواهیم بود.

 افزود: این در حالی است که  بر اساس برنامه ابلاغی، ریشه‌کنی بی‌سوادی در بیشتر نقاط استان تا پایان برنامه پنجم توسعه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه یادگیری علم و دانش از جایگاه ویژه ای در آموزهای دینی برخوردار است تصریح کرد: نقش آموزشیاران در این میان بسیار ارزنده است چرا که گروه هدف آنان گروهی خاص هستند که از فراگیری علم و دانش بازمانده‌اند.

شیخی‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به همین جایگاه برجسته، دولت و مجلس شورای اسلامی در صدد اصلاح امور و تقویت امنیت شغلی آموزشیاران هستند.

فرماندار قروه تصریح کرد: سوادآموزی در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و اساساً توسعه پایدار و تعالی فرهنگ عمومی نقش برجسته، مشخص و آشکاری دارد.

وی با اشاره به نقش سوادآموزی در ارتقای فرهنگ عمومی، خاطرنشان کرد: در بحث ارتقای فرهنگ عمومی، نقش سوادآموزی مشخص و آشکار است زیرا هر چقدر سطح آگاهی های مردم بالاتر و نسبت به مسائل توجیه تر باشند، پیامدهای منفی و رفتارهای اجتماعی در میان آنها کمتر مشاهده می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش قروه نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت 106 آموزشیار در عرصه سوادآموزی در این شهرستان گفت: امسال 2 هزار و 279 سوادآموز تحت پوشش برنامه سوادآموزی و مهارت‌های زندگی قرار گرفته‌اند که این میزان 107 درصد از برنامه ابلاغی است.

هاشم ناظمی‌جلال افزود: در دوره سوادآموزی تکمیلی نیز 580 نفر از خدمات سوادآموزی بهره‌مند شده‌اند که این میزان نیز 102 درصد از حجم فعالیت‌های ابلاغی را شامل می‌شود.

وی گفت: در زمینه جلوگیری از بازگشت بی‌سوادی به میان افراد سوادآموز هم امسال هزار و 705 نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند که 198 درصد از حجم فعالیت‌های ابلاغی است.

مدیر آموزش و پرورش قروه حجم فعالیت‌های اداره سوادآموزی قروه در سال جاری را 127 درصد اعلام کرد و  افزود: در حال حاضر 4 منطقه شهری و 90روستای قروه از خدمات سوادآموزی برخوردارند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای واگذاری بخش سوادآموزی به افراد جویای کار تا کنون 150 نفر به کارگرفته شده‌اند شده‌اند و اعتبار جذب شده از این بخش در سال گذشته بالغ بر 2 میلیارد و 900 میلیون ریال بوده است.

وی صرفه‌جویی ریالی حاصل از برگزاری تمامی کلاس‌های سوادآموزی در مدارس را بالغ بر یک میلیارد و 80 میلیون ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/79009/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول