اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نهضت سوادآموزی همدان:

6500 نفر در همدان جذب نهضت سوادآموزی شدند

خبرگزاری فارس: معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: در سال جاری 6 هزار و 526 نفر در 3 دوره نهضت سوادآموزی استان جذب شدند.

6500 نفر در همدان جذب نهضت سوادآموزی شدند

رضا میرزایی‌نکو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به ساختار نهضت سوادآموزی اظهار داشت: این مجموعه چارچوبی است که در آن ضوابط و مقررات آموزشی سازمان با هدف آموزش و توانمندسازی بی‌سوادان و کم‌سوادان در مسیر عدالت آموزشی، توسعه و تعالی فرهنگ عمومی و استقلال در یادگیری طراحی شده است.

وی با اشاره به دوره‌های نهضت سوادآموزی ادامه داد: سوادآموزی دوره‌ای است که به منظور دستیابی افراد بزرگسال به حداقل سواد طراحی و اجرا می‌شود و در سال جاری 3 هزار و 591 نفر در استان همدان جذب این دوره شدند.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: مدت این دوره حداقل 400 و حداکثر 550 ساعت به صورت حضوری بوده که محتوای آموزشی این دوره دو کتاب سوادآموزی است.

وی با اشاره به سرانه قبولی در دوره‌ سوادآموزی تصریح کرد: سرانه قبولی در نهضت سوادآموزی 4 میلیون و 100 هزار ریال است.

میرزایی به دوره‌ دوم سوادآموزی اشاره و خاطرنشان کرد: دوره‌ دوم سواد دوره‌ تحکیم است که فرصت استمرار و پایداری آموخته‌ها و کاربرد آن را برای کسانی که دوره‌ سوادآموزی را گذرانده‌اند و تمایل به ادامه تحصیل ندارند فراهم می‌کند؛ 2 هزار و 672 نفر در استان همدان در این دوره جذب شدند.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش همدان یادآور شد: مدت دوره‌ تحکیم 70 ساعت به صورت حضوری و 130 ساعت غیر حضوری است که محتوای آموزشی این دوره شامل 11 عنوان کتابچه در خصوص آموزش مسائل اعتقادی و مذهبی، بهداشتی، اخلاقی و تربیتی، ادبی، ریاضی و مهارت‌های اساسی آن زندگی است.

وی سرانه آموزشی را در دوره تحکیم 450 هزار ریال دانست و افزود: دوره انتقال که دوره سوم سواد است فرصت ادامه تحصیل را برای کسانی که دوره‌ سوادآموزی را گذرانده‌اند یا کسانی که فاقد شرایط ادامه تحصیل در آموزش و پرورش رسمی هستند، مهیا می‌کند.

میرزایی اذعان کرد: در سال جاری 263 نفر در سطح استان همدان جذب این دوره شدند و به طور کلی 6 هزار و 526 نفر در سه دوره نهضت سوادآموزی استان جذب شدند.

انتهای پیام/89007/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول