اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار هرمزگان

آموزشیاران برتر نهضت سوادآموزی هرمزگان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز نهضت سوادآموزی با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مسئولان، آموزشیان برتر سوادآموزی هرمزگان تجلیل شدند.

آموزشیاران برتر نهضت سوادآموزی هرمزگان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، استاندار هرمزگان در این آیین با اشاره به اینکه کسب علم و دانش در آموزه‌های دین مبین اسلام یک الزام است، اظهار داشت: نخستین سفارش پرورگارمتعال به نبی مکرم اسلام (ص) دعوت به خواندن بود و قسم به قلم  نشان دهنده جایگاه و عظمت علم و دانش در دین  اسلام است.

ابراهیم عزیزی افزود: سراسر این  دین رحمانی و توصیه  رسول خدا، ائمه اطهار و اولیای صالح دعوت به فراگیری علم است.

وی ادامه داد: وقتی پیامبر اسلام می‌فرمایند «کسب دانش بر هر مرد وزن مسلمان بایسته و واجب است» تکلیف بر همگان روشن است. به گفته عزیزی این مهم در کلام بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری نیز متبلور است و تأکید برسوادآموزی و ریشه کنی بیسوادی راهبرد جدی نظام شکوهمند اسلامی ایران است.

رییس شورای آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه با بیان اینکه امام پنجم شیعیان می‌فرماید «گفت و گو در مسائل علمی  تسبیح است و دانش میوه بهشتی است» در واقع حقیقت سوادآموزی و مجموعه سوادآموزی و همه کسانی که در این عرصه کار می‌کنند امری جز این کلام معصوم نیست.

نماینده عالی دولت در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سوادآموزی غیر از یک خدمت اجتماعی یک ابزار حتمی برای ماندن انقلاب است، خاطرنشان کرد: وجود 30 هزار بیسواد در استان هرمزگان اصلا زیبنده نیست و همه باید آموزش و پرورش را در مسیر محو بیسوادی یاری کنند.

وی حرکت آموزش و پرورش و مجموع برنامه‌ای متنوع در عرصه سوادآموزی را حرکتی اعتقادی عنوان کرد که نشان دهنده تلاش وافر نظام جمهوری اسلامی برای رشد آگاهی و محو جهل و بیسوادی در جامعه است.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان  نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های شورای آموزش و پرورش استان از طرح‌های سوادآموزی، اظهار داشت: آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین اهتمام ویژه‌ای را به امر سوادآموزی داشته است و رویکردهای مختلفی را برای پوشش حداکثری بیسوادان و ترویج سوادآموزی در گروه‌های هدف دنبال می‌نماید.

احمد آخوندی افزود: سال گذشته 37هزار بیسواد در سراسر استان در طرح جامع محو بیسوادی شناسایی  شدند که با برنامه‌های گسترده 28 هزار نفر از این تعداد تحت پوشش طرح‌های سوادآموزی قرار گرفتند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه اولویت هدفگذاری شده در طرح سوادآموزی طیف سنی 10-49 ساله هستند، خاطرنشان کرد: امسال تاکنون از جمعیت تحت پوشش 15هزار و 220 نفر در دوره سوادآموزی، 2 هزار و 746 نفر در دوره تکمیلی، یکهزار و 503 نفر در دوره انتقال و شش هزار و 231 نفر نیز در دوره تحکیم تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفتند.

 انتهای پیام/88007/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول