اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس خبر داد

پیشگامی فارس در سوادآموزی فرد به فرد

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: این استان از نظر سوادآموزی فرد به فرد پنج درصد از میانگین کشوری جلوتر است.

پیشگامی فارس در سوادآموزی فرد به فرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اسفندیار شریف‌زاده بعد از ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب فارسی دوره انتقال سوادآموزی که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و جمعی از آموزشیاران سوادآموزی برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته در کل کشور روش فرد به فرد 38 درصد از کل میزان جذب دوره سوادآموزی را به خود اختصاص داد که این رقم در فارس به 43 درصد رسید.

وی اضافه کرد: استان فارس از نظر سوادآموزی جایگاه ششم را بین استان‌های کشور دارد.

به گفته شریف زاده، از جمعیت شش سال به بالای استان فارس، 86 درصد آن باسواد هستند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس خاطرنشان کرد: جمعیت شش سال به بالای فارس 4 میلیون و 159 هزار نفر است که از این تعداد 3 میلیون و 590 هزار نفر باسواد هستند.

وی افزود: در سال 1355 آخرین آمار باسوادی در استان فارس، 49.5 درصد بوده که در سال 90 به درصد قابل توجه 86 رسیده است.

شریف زاده تصریح کرد: گروه سنی 10 تا 49 ساله فارس 3 میلیون و 136 هزار نفر است که 2 میلیون و 950 هزار نفر آن باسواد هستند که معادل 94.1 درصد است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس بیان کرد: در تابستان سال 90 تعداد آموزشیاران فارس 2 هزار و 700 نفر بود که با پیگیری بسیار حدود یک‌هزار و 350 نفر آنها استخدام شدند.

شریف زاده ابراز داشت: دوره 16 ساعته مدیران در فارس در نواحی چهارگانه و شهرستان‌ها در 20 اداره برگزار و 3 هزار و 800 مدیر در این دوره‌ها شرکت کردند.

وی ادامه داد: سال گذشته استان فارس در آموزش تکمیلی سواد با 96 درصد تحقق رتبه نخست کشور را کسب کرد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به تمجید کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از فعالیت‌های سوادآموزی در این استان اظهار داشت: در سفر ماه گذشته نماینده کمیساریا و 17 سفیر بین‌المللی لوح سپاسی به معاونت سوادآموزی فارس اهدا شد.

به گزارش فارس، در این برنامه که به مناسبت هفته سوادآموزی برگزار شد، چند تن از سوادآموزانی که به مدارج علمی دانشگاهی دست پیدا کرده‌اند تجلیل شدند و کتاب فارسی دوره انتقال رونمایی شد.

کتاب فارسی دوره انتقال سوادآموزی معادل ششم ابتدایی و توسط کارگروه تالیف کتاب معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش فارس تالیف شده است.

در این برنامه یک نفر از آموزشیاران به نمایندگی مشکلات این افراد را برای معاون وزیر تشریح کرد اما در پایان این مراسم تعداد بسیاری از آموزشیاران که به دلیل استخدام همکاران خود و با وجود دارا بودن شرایط در وضعیت تعلیق قرار داشته و دچار سرخوردگی شده‌اند، گرد رئیس سازمان نهضت سواد‌آموزی حلقه زده و تقاضاهای خود را مطرح کردند.

علی باقرزاده در پاسخ گفت: تنها اولویت استخدام‌های آتی سنوات، سابقه و مدارک دانشگاهی است.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول