اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری کامل از معدن تپیک

نیاز 100 ساله ارومیه به مصالح شهرسازی تامین می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار ارومیه گفت: با اتمام بهره‌برداری از معدن تپیک ارومیه نیاز 100 ساله این شهر به مصالح شهری تامین می‌شود.

نیاز 100 ساله ارومیه به مصالح شهرسازی تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمد حضرت‌پور در آئین بهره‌برداری از فاز 2 معدن تپیک ارومیه، اظهار داشت: این معدن در کوه‌های تپیک واقع در منطقه نازلو ارومیه بهره‌برداری شده و شامل 3 فاز است که با بهره‌برداری از تمام فازهای آن شاهد تامین نیاز 100 سال آینده شهرداری ارومیه در خصوص مصالح شهرسازی خواهیم بود.

وی افزود: شهر ارومیه سالیانه به حدود یک میلیون تن مصالح شن و ماسه نیاز دارد که بهره‌برداری از این معدن می‌تواند کمک فراوانی به تامین این مصالح کند.

شهردار ارومیه در ادامه با اشاره به عمر اندک مصالح رودخانه‌ای در این شهر عنوان کرد: با توجه به اینکه مصالح استخراج‌شده از شهرچای این شهر استحکام و عمر اندک داشتند شهرداری برای رفع نیازهای خود در این‌ خصوص اقدام به تامین مصالح از معادنی نظیر معدن تپیک کرده است.

وی حجم استخراج مصالح از معدن تپیک را 6 میلیون مترمربع در سال دانست و تاکید کرد: این معدن می‌تواند آینده ارومیه را روشن و نیاز این شهر به مصالح را اکم کند.

حضرت‌پور در بخشی از سخنان خود با بیان این نکته که رسانه‌ها نقش موثری در انعکاس چنین رویدادهای مبارکی دارند، گفت: بهره‌برداری از چنین معادنی می‌تواند در آینده شهر و جامعه تاثیر شگرفی داشته باشد به‌طوری که با چنین اقداماتی می‌توان زمینه لازم برای خودکفایی ارومیه از مصالح را شاهد بود.

این مسئول ذخیره‌سازی مصالح در این معدن را یکی از مزیت‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: معدن تپیک می‌تواند به قطب تولید و ذخیره‌سازی معادن در استان و ارومیه تبدیل شود چرا که استحصال مناسب از این مکان باعث رشد توانایی‌های منطقه خواهد شد.

شهردار ارومیه در پایان تصریح کرد: افتتاح معدن تپیک زمینه لازم برای اشتغال مردم روستاهای اطراف را فراهم آورده چرا که تعدادی از اهالی روستاهای اطراف در معدن مشغول به کار شده‌اند و به این ترتیب مردم از چنین اقدامی رضایت کامل دارند.

انتهای پیام/61003/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول