اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری ارومیه تاکید کرد

ارزیابی صحیح از فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی اجتماعی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: شهرداری‌ها باید ارزیابی صحیح از فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی اجتماعی با گرایش پرداختن به فرهنگ شهروندی داشته‌ باشند.

ارزیابی صحیح از فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی اجتماعی

ابراهیم‌خلیل رضائیه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پرداختن به فرهنگ شهروندی یکی از رسالت‌های مهم سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری است که مرتبط با حوزه تربیت شهری است.

وی افزود: کار شهرداری صرفا جمع‌ کردن زباله‌ها و یا آسفالت ‌کردن خیابان‌ها و یا ساماندهی متکدیان خیابانی نیست، شهرداری باید ارزیابی صحیحی از فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی اجتماعی با گرایش پرداختن به فرهنگ شهروندی داشته‌ باشد که این امر مربوط به سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری است، هر چند که در این زمینه توجه و تاکید بر «محله محوری» به جای «منطقه محوری» و نیز بهره‌گیری از توان سازمان‌های مردم‌نهاد در ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ شهروندی، تاثیر را دوچندان می‌کند.

رضائیه با بیان اینکه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه اقدامات مؤثری را در ترویج فرهنگ شهروندی انجام داده است، گفت: بخش آموزش سازمان با حضور در مدارس در مناسبت‌های مختلف از جمله بازگشایی مدارس، در ایام محرم و پیروزی انقلاب اسلامی با اجرای برنامه‌های مختلف دینی، مذهبی و یا مفرح به فراخور برنامه و در کنار آن‌ها ارائه برخی موضوعات شهروندی سعی در آموزش‌های شهروندی دارد.

وی با اشاره به برخی اقدامات این سازمان در موضوع آموزش‌های شهروندی، افزود: چاپ کتابچه آموزش آپارتمان‌نشینی، چاپ کتابچه خطبه‌های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) به مناسبت سالروز ورود آزادگان، برگزاری کارگاه آموزشی روابط عمومی در دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری، چاپ کتابچه سفر ایمن در تابستان 91 که ویژه اعمال هنگام سفر، دعای سفر، مراقبت‌های قبل از سفر، توصیه‌های ایمنی قبل از سفر و آداب سفر از دیدگاه اسلام و توصیه‌های رانندگی در سفر و بهداشت در سفر است، آسیب‌شناسی خانواده در فضای مجازی از اقدامات مؤثر این سازمان است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی خاطر نشان کرد: تولیدات نرم‌افزاری این سازمان شامل بخش‌های متنوعی از جمله انتشار ویژه‌نامه‌ها در مناسبت‌ها، فضاسازی سیمای بصری شهر، تولید نرم‌افزار مستند دفاع‌مقدس، تولید نرم‌افزار ویژه محرم، تولید نرم‌افزار حجاب و عفاف و تولید نرم‌افزار ویژه دانش‌آموزان در خصوص آشنایی با ایدز و مشکلات روحی و روانی و راه‌های مبارزه با آن از دیگر برنامه‌ها در راستای توسعه فرهنگ شهرنشینی است.

انتهای پیام/61012/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول