اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان زنجان خبر داد

18 مورد تخلف معدنکاران در اراضی ملی زنجان/ معدنکاران کنترل می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زنجان از 18 مورد تخلف معدنکاران از ابتدای سال خبر داد و گفت: باید عرصه بهره‌برداری معدنکاران را کنترل کنیم.

18 مورد تخلف معدنکاران در اراضی ملی زنجان/ معدنکاران کنترل می‌شوند

علی نهاوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان بر لزوم اجرای کمربند حفاظتی برای کنترل ورود متصرفان به حریم‌های غیرقانونی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی شهرستان زنجان کمبود نیرو و تجهیزات دارد تصریح کرد: منابع طبیعی شهرستان زنجان بازدید دوره‌ای از معادن را دنبال می‌کند و انتظار دارد معدنکاران به تعهدات خود و رعایت قوانین پایبند باشند.

وی تنوع گیاهان دارویی را یکی از ظرفیت‌های منابع طبیعی زنجان عنوان کرد و افزود: با توجه به مطالعات انجام شده در مرکز تحقیقات منابع طبیعی و کشاورزی، استفاده از این ظرفیت می‌تواند زمینه اشتغالزایی فارغ التحصیلان کشاورزی را رقم بزند.

*استان زنجان یک میلیون هکتار مرتع دارد

استان زنجان با مساحتی بالغ بر 221 هزار هکتار در شمال غربی فلات ایران قرار گرفته و دارای 7 شهرستان ابهر، ایجرود، خرم‌دره، خدابنده، طارم، ماهنشان و 18 شهر و 15 بخش و 45 دهستان است.

استان زنجان دارای یک میلیون و 137 هزار هکتار مرتع است و از این لحاظ به عنوان یکی از قطب‌های دامپروری در کشور به شمار می‌رود.

از این مراتع 240 هزار هکتار مراتع خوب، 425 هزار هکتار مراتع متوسط و 471 هزار هکتار مرتع با پوشش فقیر است.

همچنین در استان زنجان 12 ذخیره‌گاه زیستی وجود دارد که از لحاظ زیست‌محیطی، جلوه‌ها و پدیده‌های طبیعی دارای ارزش‌های منحصر به فردی هستند.

انتهای پیام/2308/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول