اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه خبر داد

جمع‌آوری روزانه 450 تن زباله در ارومیه

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: روزانه حدود 450 تن زباله از مناطق مختلف ارومیه جمع‌آوری و به سایت دفن بهداشتی زباله در منطقه نازلو منتقل می‌شود.

جمع‌آوری روزانه 450 تن زباله در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، شهرداری‌ها به عنوان اصلی‌ترین نهادهای خدماتی در شهرهای بزرگ و کوچک عهده‌دار ایجاد فضای سالم برای مردم و تشکیل شهر امن و ایمن هستند.

سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری به عنوان یکی از سازمان‌هایی است که رابطه مستقیم با حیات و زندگی سالم مردم دارد چرا که برای داشتن زندگی سالم و به دور از هرگونه آلودگی جمع‌آوری زباله‌های عفونی و غیر عفونی از اصول مهمی است که باید رعایت شود.

به منظور اطلاع از عملکرد سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری ارومیه و در راستای عمل به وظیفه خطیر اطلاع‌رسانی در این حوزه، سراغ مهندس عزیز قال سرپرست سازمان مدیریت پسماندهای شهری شهرداری ارومیه رفتیم تا بیشتر در جریان اقدامات و عملکردهای این سازمان قرار گیریم که مشروح این گفت‌وگو در زیر می‌آید:

* در آغاز در ارتباط با اهم فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری ارومیه توضیحاتی ارائه کنید؟

این سازمان از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به اجرای طرح‌های مختلف مکانیزه در بخش‌های مختلف شهر ارومیه شود که از مهم‌ترین این اقدامات می‌توان به جمع‌آوری روزانه حدود 450 تن زباله از سطح شهر و نواحی اطراف شهر اشاره کرد.

* در مورد اجرای طرح‌های مکانیزاسیون نیز اشاراتی داشته و بفرمایید که این طرح چه تأثیری بر عملکرد سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری ارومیه داشته است؟

طرح مکانیزاسیون خدمات این سازمان آغاز شده و به عنوان گام اول طرح سیستم کنترل هوشمند ناوگان ماشین‌آلات سازمان را آغاز کرده‌ایم که این امر به منظور مدیریت و کنترل بهینه خودروهای فعال در جمع‌آوری و تنظیف شهری انجام گرفته است.

* هم‌اکنون چه تعداد از خودروها به این سامانه متصل هستند و تا پایان سال این رقم به چه تعداد می‌رسد؟

در حال حاضر فاز اول طرح به مرحله اجرا درآمده که در این فاز 10 مورد سیستم جی. پی. اس بر روی خودروهای اکیپ بازرسین نظارت و کنترل نواحی پنج‌گانه سازمان، اکیپ طرح تفکیک از مبدأ و جمع‌آوری و کنترل حیوانات موذی نصب گردید.

البته تا پایان سال بنا بر این است که تمام خودروهای سازمان به سیستم متصل شوند، اما به طور قطع در فاز دوم 14 مورد از خودروهای حمل زباله، جاروب مکانیکی و سایر خودروها به این سیستم ملحق می‌‌شوند تا تعداد خودروهای متصل به سیستم جی. پی. اس به 24 مورد برسد.

* سایر برنامه‌های این سازمان در ماه‌های گذشته چه بوده و این اقدامات با چه اهدافی انجام شده است؟

آنالیز فیزیکی و تناژ پسماندهای عادی شهر ارومیه به منظور تعیین ظرفیت بازیافت مواد زاید جامد شهری بر اساس نمونه‌برداری، تغییر در الگوی مصرف شهروندان و تفکیک فیزیکی زباله و تعیین درصد مواد متشکله آن در مبدأ تولید در ابتدای سال جاری انجام شد که با موفقیت کامل همراه بود.

* اشاره‌ای به اقدامات مؤثر در شهرسازی و خدمات رسانی به شهروندان نیز داشته باشید؟

علاوه بر جمع‌آوری روزانه زباله‌های سطح شهر می‌توان به بازسازی ریل‌های مخازن 700 لیتری خیابان امام (ره) و خیابان‌های شهید امینی، کاشانی و شهید باکری اشاره کرد که به تعداد یک‌صد عدد تهیه و نصب شده است.

همچنین لایروبی نهرهای شهر و کانال‌های آب به میزان 14 هزار و 836 مورد انجام شده است. حدود 146 پرونده نیز در حوزه سازمان مورد بررسی و تعیین تکلیف شده‌اند که تمام این اقدامات در راستای دستیابی به زندگی مرفه برای شهروندان بوده است.

* در مورد حیوانات خیابانی که سبب سلب آرامش مردم می‌شوند چه برنامه‌هایی دارید و آیا تاکنون اقدامی در راستای جمع‌آوری این حیوانات انجام شده است؟

در شش ماه نخست سال بیش از 4 هزار و 56 قلاده سگ ولگرد از خیابان‌های شهر جمع‌آوری شده که این روند همچنان ادامه داشته و امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد جمع‌آوری تمام حیوانات ولگرد از سطح شهر باشیم.

* طرح تفکیک زباله از مبدأ به عنوان یکی از طرح‌های مهم شهرداری در چه مرحله‌ای است و حرکت این طرح در چه وضعیتی قرار دارد؟

این طرح از سه ماه دوم سال در منطقه یک ارومیه به طور کامل اجرا می‌شود و در صورت همکاری بیشتر مردم در سایر مناطق نیز به زودی شاهد اجرای طرح خواهیم بود.

در راستای اجرای هر چه بهتر طرح تفکیک از مبدأ ایستگاه‌های سه‌گانه در خیابان‌های شهید درستکار، البرز و شهید حضرت پرو نصب شده که کارهای مربوط به این بخش را تسریع می‌بخشد.

*در حال حاضر چند سایت دفن بهداشتی زباله در ارومیه وجود دارد؟

تنها سایت دفن بهداشتی زباله در ارومیه سایت نازلو است که روزانه پذیرای 450 تن زباله است.

* در پایان اقدامات دیگر سازمان را برشمرده و در صورت داشتن توصیه به شهروندان بفرمایید؟

در ارتباط با اقدامات سازمان می‌توان به واگذاری امور جمع‌آوری و تنظیف شهر در 22 بلوک به بخش خصوصی و دایر کردن ایستگاه شماره دو تخلیه نخاله‌های ساختمانی در کیلومتر پنج جاده سرو و زیرسازی اشاره کرد که سبب تسهیل در روند خدمات‌دهی می‌شود.

در مورد توصیه‌های مربوط به سازمان مدیریت پسماندهای شهری شهرداری ارومیه باید چنین گفت که همکاری مردم تنها دلیل موفقیت در این امور است بنابراین باید در تمام شرایط مردم در کنار شهرداری و به ویژه بخش مدیریت پسماند باشند تا اقدامات این سازمان به خوبی و با سرعت مطلوب پیش رود.

==================

گفت‌وگو از: سجاد امیرکردلر

=============

انتهای پیام/61003/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول