اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت اعلام کرد

حمایت از سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی بخش معدن

خبرگزاری فارس: فرماندار جیرفت گفت: برای راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی بخش معدن آماده هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم.‌

حمایت از سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی بخش معدن

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ابراهیم غنچه‌پور در جمع کارکنان اداره کل صنایع و معادن جنوب کرمان راه‌اندازی این اداره کل را تحولی در بخش معادن شهرستان جیرفت دانست و اظهار داشت: تکمیل چرخه تولید باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه باید از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای راه‌اندازی صنایع تبدیلی و پایین‌دستی بخش معدن دعوت شود.

وی با تأکید بر اینکه خام‌فروشی باید به حداقل برسد، بیان داشت: برای راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی بخش معدن آماده هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم زیرا توسعه این صنعت، هم در اشتغال و هم در اقتصاد منطقه مؤثر است.

فرماندار جیرفت خاطرنشان کرد: هم‌اکنون معادن مس، کرومیت، مرمریت، طلا، تراورتن، آهن، منیزیت و انواع معادن سنگ‌های ساختمانی در این شهرستان وجود دارد که بخشی از آنها فعال و بخشی دیگری نیاز به فعال شدن دارد.

غنچه‌پور افزود: افراد محلی باید برای توسعه منطقه و شهرستان با سرمایه‌گذاران همکاری کنند زیرا این همکاری موجب سرعت بخشیدن به روند عملیات اجرایی کار می‌شود.

*افتتاح گمرک جیرفت تا پایان هفته

فرماندار جیرفت در حاشیه بازدید از محل راه‌اندازی گمرک جیرفت با بیان اینکه مجوز راه‌اندازی گمرک در این شهرستان با پیگیری مسئولان استانی صادر شد، اظهار داشت: در پایان هفته جاری گمرک جیرفت افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به توسعه صادرات کشاورزی در هر منطقه بیان داشت: یکی از زیرساخت‌های اصلی صادرات بحث گمرک و پایانه صادراتی است که پیگیری‌های مسئولان موجب شد تا مجوز راه‌اندازی گمرک در این شهرستان صادر شود.

غنچه‌پور گفت: برای راه‌اندازی پایانه صادراتی نیز آماده هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت خاص جنوب کرمان و تولید سالانه حدود چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، راه‌اندازی گمرک در این منطقه توجیه اقتصادی دارد که در این راستا زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی گمرک فراهم شده است.

انتهای پیام/2655/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول