اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اولین بار و همزمان با سراسر کشور

یادواره 1441 شهید سرباز اردبیل برگزار شد

خبرگزاری فارس: در آستانه 28 صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) اولین یادواره 1441 شهید سرباز استان اردبیل در حسینیه ثار‌الله سپاه اردبیل برگزار شد.

یادواره 1441 شهید سرباز اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم یادواره 1441 شهید سرباز استان اردبیل که پیش از ظهر امروز و با حضور خانواده‌های شهدا، ایثارگران، مسئولان و آحاد مردم در حسینیه ثار‌الله سپاه اردبیل برگزار شد، فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل با تسلیت فرا رسیدن ایام رحلت نبی مگرم اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) به شکل‌گیری ستاد اولین یادواره شهدای سرباز بعد از ابلاغ از سوی نیروهای مسلح در دو هفته گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی زمینه برگزاری این یادواره را فراهم کردیم.

ابراهیم کریمخانی خاطرنشان کرد: به محض دریافت این ابلاغیه جلسات هماهنگی با حضور استاندار و مدیران اجرایی استان انجام شد و در ادای دین به ستارگان درخشان این سرزمین شهدای گران‌سنگ همدل و متحد برای برگزاری شایسته این مراسم برنامه‌ریزی کرده و وقت گذاشتیم.

وی یادآور شد: همه دستگاه‌ها بدون کوچکترین بهانه‌جویی در این زمینه وقت گذاشتند و سعی کردیم با انگیزه‌ای مضاعف در ادای دین به خانواده‌های شهدا و ایثارگران این یادواره را با حفظ آبرو و حیثیتی شایسته برگزار کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل با برشمردن اهداف برگزاری این یادواره گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه مهم‌ترین انگیزه ما برای برگزاری این یادواره ارزشمند بود چرا که بیش از نیمی از شهدای این استان در قامت سرباز در جبهه‌ها حاضر شده و به دفاع از انقلاب اسلامی پرداختند.

با منطق شهدا و قرآن ایران از تهدیدات بیمه است

کریمخانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ما اگر به عظمت و نام و یاد شهدا توجه کنیم به خوبی در می‌یابیم که یک طرف برگزاری این برنامه‌ها حفظ ارزش‌های اسلامی و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در طرف دیگر آثار و برکات نام و یاد شهدا را مشاهده می‌کنیم که در جامعه نمایان شده و چون طلایی تمام عیار می‌درخشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول افزود: اگر امروز کشور ما با اقتدار مانده است به یقین سهم شهدا بالاتر و والاتر است و قطعاً این مسیر نورانی پر‌نور‌تر ادامه خواهد یافت.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل با اعلام اینکه منطق شهدا منطق قرآن و تبعیت از عترت رسول‌الله بود، تصریح کرد: این منطق کشورمان را بیمه کرده است و از هرگونه تلاش ابر‌قدرت‌ها و فتنه آنها مصون نگه داشته است.

کریمخانی ادامه داد: ما با عهدی که در حفظ و اقتدار اسلام با شهدا بستیم امروز نسبت به انجام آن پایبند هستیم و یقین داریم که تمام شهدای ما به ویژه شهدای سرباز قرین انبیا و اولیایی هستند که برای عزت این کشور دعا کرده و آرزوی پیشرفت روز‌افزون می‌کنند.

وی ابراز داشت: شهدا راه حقیقی را برای ما گشودند و این نهایت بی‌انصافی است که ما تماشاگر این راه گشوده باشیم و نخواهیم در این مسیر حرکتی عزت‌مند و آبرومند داشته باشیم.

عضو ستاد برگزاری یادواره شهدای سرباز اردبیل تاکید کرد: اصلی‌ترین پرچم سرافرازی این کشور را شهدای ما برافراشته کردند و ما ادامه‌دهندگان این راه نورانی و مشعل‌های درخشانی هستیم که برافروخته شدند و در هر نقطه‌ای عزت و آبروی ما را زمینه‌ساز شدند.

کریمخانی گفت: همان‌گونه که امام راحل گفته‌اند سربازان زینت این کشور و مایه شرف و آبروی مردمی هستند که بیش از سه دهه است دشمنان را با برجستگی‌های ایمانی خود به خاک مذلت انداختند و سبب شکست آنها شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم سرود حماسی گردان حضرت قاسم (ع) اجرا شده و یکی از فرزندان شهدا دکلمه‌ای را قرائت کرده و در مدح ائمه اطهار (ع) و رثای آنها توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نوحه‌خوانی شده و مداحی برگزار شد.

انتهای پیام/62001/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول