اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

یادواره شهدای سرباز در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت:‌ در تلاش هستیم همزمان با سراسر کشور یادواره شهدای سرباز را در مرکز استان اردبیل نیز برگزار کنیم.

یادواره شهدای سرباز در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان اردبیل اظهار داشت: مصمم هستیم یادواره این شهدا را که حدود یک‌هزار و 450 سرباز شهید والامقام است در 18 دی ماه همزمان با سراسر کشور و یا اگر تغییری در زمان آن نیز صورت بگیرد در موعد تعیین شده برگزار کرده و از مقام و منزلت این شهدا به شکل آبرومند تجلیل کنیم.

وی تصریح کرد: مباحثی در مورد همزمانی برگزاری این یادواره با یادواره شهدای کربلای چهار و پنج در استان مطرح شده که در این زمینه ظرف روزهای آینده با هماهنگی‌هایی که صورت می‌گیرد، تلاش می‌کنیم تا هر دو برنامه به شکل آبرومند و به همت تمام دستگاه‌های اجرایی برگزار شود.

نیکزاد خاطر نشان کرد:‌ قرار شد فردا با دست‌اندرکاران برگزاری یادواره شهدای سرباز در تهران هماهنگی‌های لازم به عمل آید تا در یک فرصت دیگر این یادواره به پیشنهاد استان برگزار شود اما اگر قرار باشد یادواره 18 دی ماه به صورت سراسری و در استان نیز برگزار شود ما آمادگی داریم با هماهنگی و توان مضاعف این یادواره را در موعد مقرر برگزار کنیم.

این مسئول اضافه کرد: ما با دعوت از فرمانداران و حتی برگزاری جلسات روزانه تا موعد مقرر سعی می‌کنیم این یادواره با آبرومندی و شکوه خاص در اردبیل و حسینیه ثارالله سپاه برگزار شده تا از این آزمون نیز سربلند بیرون بیاییم.

وی ضرورت برگزاری چنین یادواره‌هایی را با حفظ شأن و مقام و منزلت شهدا ضروری اعلام کرد و ادامه داد:‌ شهدای ما حق بزرگی بر گردن ما دارند و ما تنها با برگزاری یادواره‌ها و گرامیداشت‌ها نمی‌توانیم از مقام شامخ آنها قدردانی کنیم بلکه بهتر است همیشه پاسدار خون آنها و پیامشان باشیم و با عمل به تکالیفی که بر عهده ما گذاشته شده است به شایستگی انجام وظیفه کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در ادامه بیان کرد: شهدای انقلاب اسلامی امروز از ثروت‌های عظیم و گنج بی‌پایان این مملکت به شمار می‌روند که سیره و مرام آنها می‌تواند برای ما الگوی زندگی و حیات عزتمند باشد.

نیکزاد ضرورت برگزاری آبرومند یادواره شهدای سرباز را خاطر نشان کرد و یادآور شد: ضرورت دارد با دعوت از خانواده این شهدا در یک فضای معنوی و ارزشمند این برنامه همزمان با سراسر کشور برگزار شود تا بتوانیم بخشی از دین خود را به آنها ادا کنیم.

وی همچنین به برگزاری یادواره شهدای کربلای چهار و پنج در 19 دی ماه اشاره کرد و گفت: برای این برنامه نیز به همت سپاه استان هماهنگی‌ها و همکاری‌ها صورت گرفته و رسانه‌ها باید با تمام تلاش سعی کنند بیش از هر زمان دیگر با تبلیغات محیطی و میدانی به عظمت و جایگاه برگزاری این برنامه و حضور آحاد مردم کمک کنند.

رئیس شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان در ادامه از شهدا به عنوان شفیع روز جزا و شوکت انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: هر چه امروز سرمایه نصیب این کشور شده است به برکت عزت و عظمت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان سلحشور این مرز و بوم است.

در ابتدای این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به برگزاری نخستین یادواره سراسری شهدای سرباز اشاره کرد و اظهار داشت: چندین جلسه با هدف هماهنگی برای برگزاری این یادواره که به نیروی انتظامی استان واگذار شده با همکاری سایر نهادها نظیر ارتش، سپاه و حفظ آثار انجام شده است.

منظور شرفی تصریح کرد:‌ در کنار آن برگزاری یادواره شهدای عملیات کربلای چهار و پنج را به مانند سال‌های گذشته در اردبیل شاهد می‌باشیم که انتظار می‌رود دستگاه‌ها با همدلی و تعامل بیشتر در این زمینه گام بردارند.

انتهای پیام/62001 /ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول