اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اردبیل خبر داد

یادواره شهدای سرباز، تکریم از همت پولادین آنها

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: برگزاری یادواره شهدای سرباز در حقیقت تجلیلی واقعی از همت و اراده آهنین سربازانی است که بی‌ادعا در جبهه‌ها جنگیدند.

یادواره شهدای سرباز، تکریم از همت پولادین آنها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار ابراهیم کریم‌خانی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای سرباز که در بنیاد حفظ آثار اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به وجود دلاورمردان رشید و سربازان امام عصر (عج) افتخار می‌کند و بر خود می‌بالد که در آستانه ایام رحلت نبی مکرم اسلام یادواره یک‌هزار و 441 شهید این استان با عزت و افتخار برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این یادواره با محوریت نیروی انتظامی اما با همراهی و مساعدت کلیه نیروهای مسلح برگزار می‌شود و ما روز دوشنبه 18 دی ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی از حماسه‌آفرینی این دلاورمردان دشت کربلای ایران تجلیل می‌کنیم.

کریم‌خانی خاطر نشان کرد: استان اردبیل با تقدیم سه هزار و 400 شهید که نیمی از آنها سرباز بودند، توانست وفاداری فرزندان دلیر این مرز و بوم را به نظام اسلامی نشان دهد به طوری‌که سربازان در کنار نیروهای کادر و پرسنل نیروهای مسلح توانستند افتخاری ماندگار خلق کنند.

این مسئول اضافه کرد: اغلب این شهدا از پدر و مادران سالخورده برخوردار هستند که در این مراسم با تجلیل از ستارگان آسمانی ایران از والدین گران‌سنگ آنها نیز به نیکی تقدیر و تجلیل می‌شود.

وی به آمادگی و تعامل مثبت کلیه نیروهای مسلح استان و دستگاه‌ها با محوریت استاندار در برگزاری یادواره شهدای سرباز اشاره کرد و ادامه داد: از این شهدا 956 نفر سرباز ارتش، 326 نفر سرباز سپاه و 159 نفر نیز سرباز نیروی انتظامی بوده که در هشت سال جنگ تحمیلی به فیض رفیع شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده انتظامی استان اردبیل بیان کرد: با تاکید استاندار اردبیل تاکنون سه جلسه هماهنگی برگزار شده و وظایف تمام فرمانداران، شهرداری‌ها و دستگاه‌های ذیربط مشخص شده و کار برگزاری این یادواره به شکل مطلوب رو به جلو حرکت می‌کند.

کریم‌خانی یادآور شد:‌ از امروز تبلیغات محیطی با همکاری شهرداری و صدا و سیما شروع شده و به نظر می‌رسد بیش از دو هزار و 500 تا سه هزار میهمان در این یادواره عظیم و رفیع داشته باشیم.

وی گفت:‌ فرمانداران موظف شدند از اولین ساعات روز دوشنبه خانواده‌های شهدای سرباز را با عزت و آبرو به اردبیل منتقل کرده و نسبت به تأمین وسیله ایاب و ذهاب مناسب و همچنین تدارک صبحانه و نهار آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

کریم‌خانی افزود: ما هر چه قدر بتوانیم این یادواره سراسری را با آبرو و عزت برگزار کنیم به همان نسبت قادر می‌باشیم مقام و منزلت شهدا را حفظ و از آن صیانت کنیم.

وی در پایان سخنان خود از مستندسازی این برنامه و همچنین رونمایی از تمبر اولین یادواره مشترک شهدای سرباز نیروهای مسلح استان همزمان با برگزاری این یادواره در اردبیل خبر داد.

انتهای پیام/62006/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول