اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

یادواره شهدای سرباز همه‌ساله در موعد مقرر برگزار می‌شود / افزایش آمار شهدای سرباز

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: با برگزاری اولین یادواره شهدای سرباز در 18 دی ماه این یادواره در تقویم استان اردبیل در موعد مقرر ثبت شده و به انجام می‌رسد.

یادواره شهدای سرباز همه‌ساله در موعد مقرر برگزار می‌شود / افزایش آمار شهدای سرباز

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد شامگاه پنج‌شنبه در جلسه فوق‌العاده شورای ایثار و شهادت در اردبیل اظهار داشت: سپاه استان تصمیم گرفت با هدف برگزاری اولین یادواره شهدای مشترک سرباز نیروهای مسلح استان اردبیل یادواره شهدای کربلای چهار و پنج را که قرار بود 19 دی ماه برگزار شود به تعویق انداخته تا این یادواره‌ها همدیگر را تحت‌الشعاع قرار ندهند.

وی با اشاره به افزایش آمار شهدای سرباز بعد از احصای دقیق اطلاعات و آمار از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل خاطرنشان کرد: امیدواریم مراسم با آبرو و در شان شهدا برگزار شود و همه ساله در موعد مقرر که نسبت به برگزاری آن رایزنی‌های لازم صورت می‌گیرد در شان و اعتبار شهدای والامقام آن هم شهدای بی‌ادعای سربازان دلاور برگزار شود.

رئیس شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اردبیل با قدردانی از تلاش و حمیت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در احصای آمار دقیق شهدای سرباز بیان داشت: از فردا با هماهنگی فرمانداران در تمام شهرستان‌ها و تلاش مضاعف شهرداران تبلیغات محیطی برنامه‌ریزی و انجام شده و برای ایاب و ذهاب، تدارک ناهار و صبحانه خانواده‌های شهدا که از شهرستان‌ها به اردبیل می‌آیند برنامه‌ریزی‌ها به شکل منسجم انجام می‌شود.

نیکزاد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خواستیم تا در این یادواره سخنرانی کند که با عنایت ویژه به شهدا از این امر استقبال کرده و قرار شد در خطبه‌های نماز جمعه نیز نسبت به تبیین این موضوع اقدام لازم صورت گیرد.

وی از صدا و سیما و ارشاد خواست تا در تهیه تیزر و دکور برنامه همکاری و هماهنگی لازم را با فرماندهی نیروی انتظامی انجام دهند.

استاندار اردبیل با استقبال از پیشنهادات ارائه شده به ویژه انتشار بیانیه مشترک استانداری و نیروهای مسلح و رسانه‌ای کردن آن اضافه کرد: دعوت‌نامه با عنوان ستاد اجرایی ارسال شده و به جای سرود دانش‌آموزی با همکاری گردان حضرت قاسم(ع) سرود حماسی برگزار می‌شود.

نیکزاد با اشاره به تدارک سین برنامه این یادواره نیز گفت: یادواره از ساعت 9.5 صبح بعد از قرائت قرآن و سرود با خیرمقدم‌گوئی فرماندهی ناجای اردبیل برگزار شده و بعد از پخش کلیپ و نماهنگ و سرود حماسی، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیل در این برنامه سخنرانی کرده و مداحی توسط یکی از مداحان اهل بیت و همچنین دکلمه‌خوانی یکی از فرزندان شهدا برگزار خواهد شد.

وی گفت: با توجه به آمار جدید احصا شده تعداد شهدای سرباز از یک هزار و 409 نفر به یک هزار و 441 نفر افزایش یافت و ما باید در برنامه‌ریزی‌های خود این آمار را مدنظر قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه در خصوص بارش‌های احتمالی در این روز و تدارک و پیش‌بینی برنامه‌های خاص برای انتقال مناسب میهمانان استانی به محل یادواره، نحوه تهیه کلیپ ترکیبی، رایزنی با مداح و قاری قرآن و همچنین تهیه بسته‌های فرهنگی برای شرکت‌کنندگان در این مراسم، نحوه صدور برنامه مشترک، برنامه‌ریزی برای تهیه مستند جامع از این یادواره، برگزاری مسابقات ورزشی به ویژه فوتسال با نام یادواره شهدای سرباز و ... تصمیم‌گیری شد.

انتهای پیام/62003/ی40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول