اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل اعلام کرد

یادواره 1409 شهید سرباز در اردبیل / پرونده اطلاعاتی شهدا تدوین شده است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: همزمان با سراسر کشور 18 دی ماه یادواره یک هزار و 409 شهید سرباز اردبیل در حسینیه ثار‌الله این شهر برگزار می‌شود.

یادواره 1409 شهید سرباز در اردبیل / پرونده اطلاعاتی شهدا تدوین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در اردبیل اظهار داشت: در این یادواره که با محوریت تجلیل و تکریم شهدای سرباز اعم از شهدای سرباز ارتش، نیروی انتظامی و سپاه و بسیج برگزار می‌شود تا از خانواده این شهدا که اکثراً مجرد بوده و پدر و مادری سالخورده دارند و در قید حیات نیز هستند تجلیل و تکریم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند فردا 18 دی ماه یادواره شهدای عملیات کربلای 4 و 5 برگزار می‌شود اما در برگزاری این دو یادواره ارزشمند به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنیم تا این یادواره‌ها یکدیگر را تحت‌الشعاع قرار ندهند بلکه با آبرو و اقتدار و در خور شان شهدای سرباز و همچنین کربلای 4 و 5 این مراسم برگزار شود.

استاندار اردبیل یادآور شد:‌ با ادغام دو یادواره به دلیل برگزاری کشوری یادواره شهدای سرباز و ماهیت متفاوت آنها مخالفت شد و قرار شد در روزهای 18 دی ماه یادواره شهدای سرباز و 19 دی ماه نیز یادواره شهدای کربلای 4 و 5 برگزار شود.

نیکزاد گفت:‌ همه فرمانداری‌ها پای کار هستند تا مراسم با دعوت از خانواده‌های شهدا و حضور و مشارکت آنها به شایستگی صورت گیرد.

این مسئول بیان داشت: بنیاد شهید اعلام کرده است که پرونده اطلاعاتی 3 هزار و 400 شهید والامقام این استان تدوین شده و ما در کسب اطلاعات هیچ نگرانی و دغدغه‌ای نداریم و تمامی مشخصات و آثار بر جای مانده از یک هزار و 409 شهید سرباز به همراه آدرس و محل سکونت خانواده‌های آنها موجود است.

استاندار اردبیل افزود:‌ هر چند برگزاری مراسم در حسینیه ثار‌الله در دو روز متوالی مشکلاتی را در طراحی دکور به وجود می‌آورد اما یقین داریم که با تلاش خستگی‌ناپذیر سپاه و بسیج استان این برنامه آبرومندانه و شایسته ساعت 9 صبح 18 دی ماه در حسینیه ثار‌الله برگزار خواهد شد.

نیکزاد خواستار استمرار برگزاری چنین یادواره‌هایی شد و تصریح کرد:‌‌ آنچه که در این زمینه مهم به نظر می‌رسد اینکه ما هر سال با برگزاری این یادواره قدردان خانواده‌های والامقام شهدای سرباز باشیم تا گوشه‌ای از ایثارگری آنها را قدر بدانیم.

وی از تمام فرمانداران خواست در مهیا کردن سرویس‌ها برای انتقال خانواده‌های این شهدا و بحث اطلاع‌رسانی ورود پیدا کرده و سعی کنند با استفاده از شرایط پیش آمده به گونه‌ای اقدام کنند تا کوچکترین مشکلی در پذیرایی و استقبال از این خانواده‌ها به وجود نیاید.

استاندار اردبیل ادامه داد: 98 درصد شهدای سرباز مجرد بوده ولی اگر متاهلی نیز در بین آنها وجود داشته باشد از همسر و یا فرزند آنها تجلیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در پایان سخنان خود برگزاری یادواره‌های شهدا را حرمت‌گذاری شایسته برای شهدا و خانواده‌های آنها توصیف کرد و ابراز داشت:‌ ما به دلیل آنکه امنیت و آرامش امروزمان را مدیون شهدا هستیم باید بیش از هر زمان دیگر پاسدار حرمت و عزت این سرمایه‌های ارزشمند باشیم.

انتهای پیام/62005/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول