اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

نخستین یادواره شهدای طوایف سراوان برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین یادواره شهدای طوایف امروز در شهرستان سراوان برگزار شد.

نخستین یادواره شهدای طوایف سراوان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید سجاد سراوان صبح امروز در مراسم نخستین یادواره شهدای طوایف سراوان با حضور مسئولان اجرایی، خانواده معظم و جمع کثیری از مردم شهرستان و فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان اظهار داشت: شهیدان زنده‌اند و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند.

سردار مجتبی غفورپور افزود: شهدا همانند شمع نشان دهنده راه راست هستند و امیدواریم ما نیز بتوانیم پشت سر شهدا ادامه دهنده راه و آرمان بزرگ این عزیزان باشیم.

فرماندار سراوان نیز در ادامه گفت: فضیلت آنانی که با خونشان هم با اسلام و هم با نظام اسلامی بیعت کرده‌اند، فضیلتی بسیار والا و غیر قابل قیاس است.

محمداکبر چاکرزهی افزود: صبر و تحمل خانواده شهدا ستودنی است و امیدواریم این آمال توشه آخرت آنان باشد.

وی فرهنگ شهادت را به عنوان یک فرهنگ غنی و ادامه دهنده راهی که شهدا ترسیم کرده‌اند دانست و بیان کرد: نسل جدید و جوانان را باید از این مقوله آگاه کنیم زیرا ما مدیون خون شهدا بوده و وظیفه ماست که ادامه دهنده راه شهدای عزیز باشیم.

رئیس کارگروه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان سراوان بیان داشت: دشمنان می‌دانند که نظام اسلامی با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و وفاداری مردم غیور به نظام و انقلاب پایدار است همان طور که در حماسه نهم دی‌ماه ثابت شد و پاسخ محکمی به دشمنان و کسانی که هم به عاشورا و هم به سرور و سالار شهدا حضرت امام حسین (ع)، بی‌احترامی کردند دادند و حیات سیاسی این فتنه‌گران را از بین بردند.

چاکرزهی ادامه داد: آن چه مسلم است دشمنی با اسلام پایان ندارد و اکنون با تحریم که نمونه بارز آن نقض حقوق بشر است می‌خواهند ملت از پشتیبانی رهبری و آرمان‌های خود دست بردارند.

امام جمعه سراوان نیز در ادامه مراسم اظهار داشت: سلام بر شهدای جهان اسلام، انقلاب و جنگ تحمیلی و استان و شهرستان، به ویژه شهیدان شوشتری و محمدزاده امیدواریم خداوند به علو درجات این عزیزان بیفزاید.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان گفت: در آیات قرآنی به جایگاه شهید اشاره شده که شهید مرده نیست بلکه زنده است و شاهد و نظاره‌گر اعمال و رفتار ماست که ما آن شعور و درک را که جایگاه و حیات شهید و شهادت را باید بدانیم، نداریم لذا شهید زنده است و نزد پروردگار روزی می‌خورد.

وی بیان داشت: شهدا در مقابل ندای منادی لبیک گفتند و در قبال آن با جان و خون خود از آرمان‌های اسلامی دفاع کردند که آنان جایگاهی جز بهشت ندارند.

امام جمعه سراوان تصریح کرد: افکار و عقیده ما در مقابل بحران‌ها و مسیرها خیلی مهم است همان‌گونه که در حادثه فتنه 88 محل امتحان و آزمایش بود زیرا برخی در مسیر دشمن حرکت کردند و دیانت خود را باختند و ایمان خود را فروختند این نیت‌ها باطل و گمراه کننده برای هر جامعه‌ای بودند.

دهقان گفت: برگزاری این مجالس نشان دهنده این است که ما راه را گم نکنیم و سعی شود پشت سر رهبری حرکت و دشمن را بشناسیم.

صراط مستقیم شهدا همچنان ادامه خواهد یافت

امام جمعه مسجد نور سراوان نیز در این مراسم اظهار داشت: با سلام بر شهدا به ویژه شهدای این خطه از کشور، امروز شاهد این یادواره عظیم و برحق هستیم، درود و رحمت خداوند بر شهدا و امیر شهدای این استان، شهیدان شوشتری و محمدزاده باد.

مولوی عبدالصمد ساداتی گفت: تجلیل از شهدا به هر مقدار از ناحیه ما کم است چراکه خداوند از آنان تجلیل و آنان با خداوند معامله کرده‌اند و خداوند از آنها تقدیر کرده و جایگاهی که همه در تلاش هستند تا آن را به دست آورند، خداوند آن جایگاه بهشت را به آنها وعده است که در کنار انبیا و صدیقین قرار می‌گیرند.

وی افزود: پیام بسیار مهم این یادواره، پاسداری از خون شهدای عزیزی است که با جان خود معامله کردند تا ما با امنیت و آرامش بتوانیم در مقابل آن اهدافی که آن‌ها با نثار جان خود برای ما گذاشتند حفاظت و آن اهداف را پیش ببریم.

امام جمعه مسجد نور سراوان با بیان اینکه ملت بیدار ایران با پیروی از منویات رهبری و یادآوری خون شهدا که بیمه‌گر ایران و اسلام هستند در مقابل عده‌ای آشوبگر ایستادند و توطئه آنها را نقش برآب کردند و به فضل خداوند تمام دسیسه‌های آنان را خنثی و این صراط مستقیم همچنان ادامه می‌یابد.

فضای اخلاقی و عاطفی امروز منطقه مرهون خون شهدای وحدت است

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان که مهمان ویژه این محفل بود نیز اظهار داشت: سلام ویژه به شهدای وحدت این استان، شهیدان شوشتری و محمدزاده دارم همچنین حضور جانانه مردم این خطه را در این مراسم گرامی داشته و این به موجب خون شهدای وحدت است که فضای اخلاقی و عاطفی خوبی در منطقه حکمفرما شده است.

سردار غلامرضا احمدی در ادامه به بیان خاطرات چند تن از شهدای جنگ تحمیلی پرداخت و یاد آنها را گرامی داشت.

وی سپس به جنگ فلسطین و اسرائیل اشاره کرد و افزود: که فلسطینیان مثل ستاره باعث شکست اسرائیل شدند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان بیان کرد: آمریکا در کل سیاست‌هایش را در مسائل و مشکلات اقتصادی که امروز به وجود آمده از جانب ایران می‌داند و ایران را مسبب این شکست‌ها عنوان می‌کند.

احمدی از فتنه 88 یاد کرد و بیان داشت: دشمنان اسلام با برنامه‌ریزی 15 ساله خواستند تا با ایجاد فتنه 88، نظام را براندازند ولی به لطف و پشتیبانی رهبری فرزانه و مردم با ایمان، و حضور حماسی آنان در نهم دی‌ماه، مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و نظام کوبیده شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم که قهرمان خوبی برای این نظام و اسلام باشیم و شاهد پیروزی همه جانبه حق بر باطل و ظهور عاجل امام زمان (عج) باشیم.

در پایان این مراسم، از خانواده نخبه معظم شهدا با اهدای تمثال شهدای عزیزشان، از آنان تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/75002/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول