اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل خبر داد

برگزاری یادواره شهدای کربلای 5 در اردبیل

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: 19 دی ماه یادواره شهدای عملیات کربلای 4 و 5 و تجلیل از مقام 250 شهید این عملیات در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل برگزار می‌شود.

برگزاری یادواره شهدای کربلای 5 در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل سردار غلام‌عسگر کریمیان عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان اظهار داشت:‌ ما همانند سال‌های گذشته این برنامه را از ساعت 9.30 صبح تا 12 ظهر با حضور مسئولان کشوری و استانی و در تجلیل از مقام شهدای کربلای چهار و پنج که خیل شهدای این استان در این عملیات به شهادت رسیدند، برگزار می‌کنیم.

وی پخش نماهنگ، سخنرانی مسئولان کشوری، شعر و مداحی و اجرای سرود رزمی توسط بسیجیان گردان‌های امام حسین (ع) را از برنامه‌های اصلی این یادواره اعلام کرد و افزود: قرار است مسئولان، روحانیون و اقشار مختلف مردم در این برنامه‌ها حاضر شوند که هماهنگی‌های لازم برای اطلاع‌رسانی، چاپ و توزیع پوستر و رعایت مسایل امنیتی محسوس و نامحسوس توسط سپاه استان صورت گرفته است.

کریمیان با قدردانی از همکاری شهرداری اردبیل در فضاسازی فرهنگی برگزاری یادواره شهدای عملیات کربلای چهار و پنج خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شهدای این عملیات تنها مختص سپاه نیست، تیپ 40 ارتش استان نیز در این برنامه مشارکتی نزدیک خواهد داشت.

طرح مهر ولایت در اردبیل در حال اجرا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان در ادامه سخنان خود به سومین سال اجرای طرح مهر ولایت با هدف سرکشی از خانواده‌های شهدا خبر داد و گفت:‌ تاکنون بیش از یک‌هزار و 880 نفر در قالب این طرح مورد سرکشی قرار گرفته و به صورت مادی و معنوی از این خانواده‌ها حمایت شده است.

وی اضافه کرد: در این ایام سعی داریم در قالب طرح مهر ولایت از خانواده شهدای عملیات کربلای پنج تجلیل کنیم.

کریمیان بیان کرد: تاکید ما فضاسازی‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها است تا یادواره‌های شهدا به عنوان نقطه حقیقی در تجلیل از مقام و منزلت آنها به شایستگی اتفاق بیفتد.

جانشین فرماندهی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به همزمانی برگزاری این یادواره با یادواره شهدای سرباز نیز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به گستردگی کار و حجم زیاد برنامه‌ریزی‌ها پیشنهاد می‌کنیم بزرگداشت شهدای سرباز در زمان ابلاغ اولیه برگزاری این یادواره که 28 دی ماه بوده است، برگزار شود.

کریمیان گفت: با توجه به اینکه تاکنون در رده شهدای سرباز یادواره‌ای برگزار نشده جمع‌آوری اطلاعات آنها، فضاسازی‌ها و کارهای هماهنگی نیاز به کار بیشتر با زمانبندی‌های دقیق‌تر دارد که بهتر است در اواخر دی ماه این برنامه با فراغ بال بیشتر و دعوت از خانواده شهدای سرباز که تعداد آنها بیش از یک‌هزار و 450 نفر است، برگزار شود.

وی افزود: در فاصله دو روز نمی‌توان این دو یادواره سنگین را برگزار کرد در حالی که اگر بخواهیم تنها دکور فضا را تغییر دهیم سه روز مهلت می‌خواهد و در دعوت از صادق آهنگران برای حضور در این برنامه نیز نمی‌توانیم به صورت دو روزه وقت و زمان این مداح اهل بیت را بگیریم.

کریمیان پیشنهاد کرد با رایزنی مسئولان استانی و کشوری یادواره شهدای سرباز در فرصتی مناسب‌تر برگزار شود تا بتوانیم با همراهی و همکاری سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و سایر قوا این برنامه به شکل آبرومند برگزار شود.

انتهای پیام/62001/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول