اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس کل استان قزوین:

خدمت‌‌‌رسانی مطلوب رسالت اصلی دستگاه‌های اجرایی است

خبرگزاری فارس: بازرس کل استان قزوین خدمت‌رسانی مطلوب و جلب رضایتمندی مردم را رسالت اصلی دستگاه‌های اجرایی دانست.

خدمت‌‌‌رسانی مطلوب رسالت اصلی دستگاه‌های اجرایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بازرسی استان قزوین، محمدحسین یزدان‌پناه در گردهمایی مدیران، معاونان، رؤسای ادارات و امدادگران کمیته امداد امام خمینی این استان که در سالن اجتماعات اداره‌کل کمیته امداد استان قزوین برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام ارتحال حضرت رسول اکرم (ص) اظهار داشت: کمیته امداد شجره طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در اوایل انقلاب با دوراندیشی و تفکر بلند و والای امام خمینی (ره) و با هدف حمایت از قشرهای مستضعف و آسیب‌دیده نظام تولد پیدا کرد و شکل گرفت.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی یکی از  نهادهایی است که در طول سه دهه انقلاب با برداشتن گام‌های مؤثر و اقدامات ارزشمند در خدمت به محرومان موفقیت‌های چشم‌گیری داشته است، ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب و آرمانی فاصله داریم.

بازرس کل استان قزوین با بیان اینکه رفع نیازها و احتیاجات مردم کار مقدسی است، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های قابل ملاحظه‌ای که وجود دارد و همچنین بسترهایی که به واسطه اعتماد عمومی برای کمیته امداد فراهم شده ضروری است تا با برنامه‌ریزی‌های عالمانه و مدبرانه و متناسب با شرایط روز اقداماتی انجام داد تا علاوه بر فقرزدایی در جامعه، خانواده‌های زیر پوشش از جهات مختلف به خود کفایی برسند.

خدمت به مردم یک فرصت الهی و معنوی است

وی با اشاره به اینکه جنس کار در کمیته امداد امام خمینی نسبت به سایر دستگاه‌ها و نهادها متفاوت است، بیان داشت: هرگونه خدمت به خانواده‌های نیازمند و محروم موجب ایجاد اطمینان و آرامش خاطر آنان می‌شود و باید بدانیم قرار گرفتن در موقعیت و شرایطی که بتوان مشکلات و نیازمندی‌های مردم را مرتفع کرد، یک نعمت الهی و فرصت معنوی است.

یزدان‌پناه ادامه داد: مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ شأنی جز خدمت بی‌منت به مردم ندارند، بر این اساس مدیرانی که در کمیته امداد منصوب می‌شوند واجد شرایطی هستند که از مهم‌ترین آن شرایط اهتمام جدی آنان به رفع حوائج و رضایتمندی مردم است.

این مسئول با اشاره به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: با عنایت و تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به اقتصاد مقاومتی، اطلاع‌رسانی جامعی صورت گرفته، ولی تحقق عملی این امر در گرو اراده ملی و اعتمادسازی است.

اقتصاد مقاومتی برای نظامی که در مقابل استکبار جهانی ایستاده اجتناب‌ناپذیر است

یزدان‌پناه یادآور شد: انقلاب اسلامی اتفاق بزرگی بود که توانست منافع آمریکا و هم پیمانانش را در منطقه به خطر بیندازد و در حال حاضر به منظور قرار گرفتن در یک موقعیت برتر نقش تعیین‌‌کننده‌ای در خاورمیانه دارد، لذا اقتصاد مقاومتی برای نظامی که این گونه در مقابل استکبار جهانی ایستاده یک امر اجتناب‌ناپذیر است.

بازرس کل استان قزوین خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی باید با اتخاذ تدابیر مناسب، تولید ملی را تقویت کنیم تا بتوانیم در مقابل حملات همه جانبه و جنگ اقتصادی دشمن مقابله کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی در شرایط تحریم، هسته‌ای شد و این اصلاً برای آمریکا و ابر قدرت‌های جهانی قابل هضم نیست، گفت: سرنوشت کشورهایی که با آمریکا کنار آمدند و دست دوستی دادند باید درس عبرتی باشد برای کسانی که به دنبال ایجاد ارتباط و اظهار عجز نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر دشمن هستند.

این مسئول همچنین با تبیین جایگاه قانونی و نقش سازمان بازرسی کل کشور ابراز داشت: سازمان بازرسی بر اساس اصل 174 قانون اساسی وظیفه نظارت بر اجرای صحیح قانون و حسن جریان امور در دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارد.

یزدان‌پناه با تأکید بر تعامل مدیران با دستگاه نظارتی ادامه داد: رویکرد ما اثر بخشی و تعامل بیشتر با مدیران است، قطعا تحقق مدیریت مشارکتی و بهره‌گیری از بدنه کارشناسی، ارایه خدمت به مردم را بهتر و تسهیل می‌کند و امر مهم نظارت را به سرانجام می‌رساند.

ادبیات مورد استفاده در تعامل با ارباب رجوع در برخی از دستگاه‌ها نیازمند اصلاح است.

وی اصلاح ادبیات در ارتباط با ارباب رجوع در برخی از دستگاه‌های اجرایی را ضروری عنوان کرد و گفت: ابواب جمعی دستگاه‌ها باید به گونه‌ای با مردم تعامل داشته باشند که با رضایتمندی قلبی در مورد عملکرد خدمتگذاران، مدیران و کارکنان دستگاه‌ها اظهار نظر کنند.

این مسئول تصریح کرد: در هر دستگاهی متناسب تکالیفی که بر عهده دارد زمینه بروز آلودگی و سوء جریان وجود دارد و اگر نظارت نباشد هزینه‌های جبران‌ناپذیری روی دست نظام می‌گذارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین نیز در ابتدای این جلسه بیان داشت: هماهنگی و تعامل دستگاه‌های اجرایی با دستگاه نظارتی نگاه و افق‌های جدیدی فراروی مدیران قرار می‌دهد و موجب برداشته شدن گام‌های مؤثری در حوزه نظارت و پیشگیری می‌شود.

هدایت‌الله صفری با تشریح اقدامات و ارایه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط اداره‌کل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: معطوف شدن نگاه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه، نهادینه کردن مدیریت مصرف، سطح‌بندی خدمات و متناسب نیاز روز با رویکرد فرهنگی، توانمندسازی، اشتغال و خودکفایی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و اهداف امدادگران است.

وی با تأکید بر اهمیت نظارت اذعان داشت: کمیته امداد امام خمینی با سه نوع نظارت برنامه‌ای، عمومی و تخصصی تلاش می‌کند تا ضمن نهادینه شدن فرهنگ نظارت، همبستگی و همدلی در جامعه و همچنین تلاش و کوشش در درون خانواده‌ها تقویت شود.

انتهای پیام/77002/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول