اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

برخی‌ها سفارشی وارد دستگاه‌های اجرایی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: هم‌اکنون شاهد هستیم که برخی‌ها با سفارش وارد دستگاه‌های اجرایی می‌شوند.

برخی‌ها سفارشی وارد دستگاه‌های اجرایی می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، ولی‌الله فرزانه در گردهمایی گزینشگران آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرایی که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، با بیان اینکه فرمان امام راحل مبنی بر تاسیس گزینش در کشور جامع و کامل است، اظهار داشت: امام راحل مشخصات فرد گزینشگر را صالح، متعهد، عاقل، صاحب اخلاق کریمه، فاضل و متوجه به مسائل روز عنوان کرد.

وی ادامه داد: برای اجرای قانون گزینش در جامعه زحمات زیادی کشیده شد تا از این فیلتر برای اصلاح امور استفاده شود.

فرزانه با اشاره به اینکه گزینش مورد بی‌مهری برخی از مدیران قرار دارد، تصریح کرد: هنوز پست‌های خالی در هسته گزینش وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای گزینش باید دقیق و بدون اعمال نظر سلیقه‌ای باشد، خاطر نشان کرد: در احراز صلاحیت روشی به کار گرفته شود تا یاری از نظام کم نشود و یا فردی غیرمتعهد به کار گرفته نشود که در هر دو صورت به نظام اسلامی صدمه وارد می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران اظهار داشت: برخی تظاهر به دینداری می‌کنند که در این حالت باید حساس‌تر به وظایف گزینش‌گری پایبند باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در آموزش گزینشگران و تعیین مصادیق گام‌های خوبی برداشته شد، بیان داشت: هدف ما ورود افرادی در عرصه خدمات‌رسانی دولتی است که دغدغه خدمت‌رسانی داشته باشد.

وی افزود: نظام اداری ما برگرفته از دوران ستمشاهی است و همچنان آثار نظام غیردینی و چاپلوسی‌پروری را دارد.

فرزانه متذکر شد: اگر نظام اداری اصلاح نشود بر دستاوردهای انقلاب خدشه وارد می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران با تاکید بر اینکه گزینش در آموزش و پرورش بسیار حساس و سخت است، خاطر نشان کرد: افرادی که جذب آموزش و پرورش می‌شوند متولی تربیت نسل آینده جامعه بوده و نقش اصلی آیندگان به دست آنان رقم می‌خورد.

وی در سخنانش با اشاره به بکارگیری نیروهای شرکتی، قرارداد معین و پیمانی‌ها که برای سرگرمی وارد ادارات و دستگاه‌های اجرایی شدند، گفت: هم‌اکنون شاهد هستیم که برخی‌ها با سفارش وارد دستگاه‌های اجرایی می‌شوند و بعد از چند سال خدمت وقتی بحث جذب و استخدام به میان می‌آید فاقد صلاحیت عمومی هستند.

فرزانه تفاوت بین کارکنان فرهیخته و مدیران را یکی از چالش‌های قرن 21 دانست و اظهار داشت: هم‌اکنون شاهد هستیم کارکنان دستگاه‌های اجرایی در ادامه تحصیل تا حد دکترا پیش می‌روند ولی مدیران باسواد نسبی برخوردارند.

انتهای پیام/86006/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول