اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر

نمایشگاه عملکرد دستگاه‌های اجرایی برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست دفتر امور حقوقی وزارت کشور گفت: برای نخستین بار در کشور نمایشگاه عملکرد دستگاه‌های اجرایی از دید قانون اساسی در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

نمایشگاه عملکرد دستگاه‌های اجرایی برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عزیزالله پدرام پیش از ظهر امروز در سومین همایش شورای هماهنگی و نظارت بر امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان کرمان اظهار داشت: استقلال معاونت حقوقی از معاونت امور مجلس، تحول اساسی در سازمان حقوقی کشور بود.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور نمایشگاه عملکرد دستگاه‌های اجرایی از دید قانون اساسی در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

پدرام قانون را فصل‌الخطاب و آرامش‌بخش عنوان کرد و گفت: ضرورت استفاده کامل از کارشناسان حقوقی در انجام بهینه مصوبه ابلاغی دستگاه‌ها محسوب می‌شود و خودداری از اعمال سلیقه فردی لازمه توجه کامل به قانون‌گرایی در عمل است.

وی افزود: در ادارات نباید از کنار مسائلی که بار حقوقی دارند به راحتی گذر کرد و برای رفع ابهام در نحوه اجرا باید رابطه بین مدیر دستگاه و کارشناسان حقوقی دوطرفه باشد.

سرپرست دفتر امور حقوقی وزارت‌ کشور ابراز داشت: باید به دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و آثار حقوقی که در پی آن می‌آید، توجه ویژه داشت و برای استفاده از تجربیات و مشاوره کارشناسان به ‌صورت هفتگی اتاق فکر تشکیل داد.

وی خطاب به کارشناسان حقوقی تأکید کرد: باید کارشناس محور و تسلط کافی روی قوانین داشته باشید تا بتوانید مشاوره دهید و گرنه موجب بروز بحران می‌شوید.

پدرام تشکیل جلسه بین مدیران حقوقی، استفاده از ظرفیت‌های موجود، ارزیابی مصوبه‌های اعمال شده و نظارت بر عملکرد همکاران در دستگاه اجرایی را از وظایف اصلی مدیران عنوان کرد و افزود: به فرموده رهبر مدیر موفق کسی است که نیمی از وقت خود را صرف نظارت بر عملکرد مجموعه خود کند.

مشاور وزیر کشور خاطرنشان کرد: از جمله آسیب‌هایی که برای افزایش پرونده‌ها شناسایی شده سوء مدیریت، فراوانی و عدم شفافیت در بخشنامه‌ها، ضعف سیستم کارشناسی، عدم دقت در نظارت، ضعف اعتماد عمومی نسبت به عملکرد دستگاه‌ها و عدم توجه به آرای وحدت رویه است.

وی افزود: بیش از 95 درصد تخلفات دستگاه‌های اجرایی عدم آگاهی از بخشنامه‌های ارسال شده است و هیئت‌های رسیدگی به تخلفات باید با شورای هماهنگی همکاری متقابل داشته باشند.

انتهای پیام/80028/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول