اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی خواستار شد:

همکاری تمام دستگاه‌ها برای اجرای مطلوب طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی خواستار همکاری تمامی ارگان‌‌ها برای اجرای مطلوب طرح پزشک خانواده شد.

همکاری تمام دستگاه‌ها برای اجرای مطلوب طرح پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر صبح امروز در دیدار با اعضای سازمان نظام پزشکی خراسان‌رضوی از سلامت به عنوان موهبتی الهی یاد کرد و تامین آن برای آحاد جامعه را وظیفه حاکمیت دانست.

وی اظهار کرد: با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام به موضوع سلامت و بهداشت، در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز توجه ویژه‌ای به این امر شده است.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: طی دولت نهم و دهم به منظور ایجاد فرصت‌های برابر استفاده همگان از خدمات پزشکی در کشور، اقدامات خوب و مؤثری صورت گرفته است.

فروزان‌مهر تاکید کرد: توجه ویژه به نقاط کم برخوردار و ارتقای سطح خدمات در این مناطق از جمله اقدامات قابل توجه در حوزه سلامت طی همین دوره بوده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در سطح کشور که فرصت برخورداری آحاد جامعه از امکانات درمانی را فراهم می‌کند از دیگر اقدامات شاخص در زمینه ارتقای سلامت و بهداشت عمومی است. موفقیت این طرح، حمایت تمامی دستگاه‌های بیمه‌گر و نظام درمانی را طلب می‌کند.

استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: در خراسان‌رضوی با توجه به ظرفیت‌های موجود و حضور نیروهای متخصص و کلینیک‌های مجهز و بیمارستان‌های فوق تخصصی، حوزه سلامت نقش تعیین‌کننده‌ای در تقسیم کار ملی و بین‌المللی دارد.

فروزان‌مهر با اشاره به اینکه مشهد به عنوان پایتخت توریسم سلامت در کشور شناخته شده، گفت: از تمامی امکانات و ظرفیت‌های استان به منظور تحقق این مهم استفاده خواهد شد.

وی در ادامه به ظرفیت مطلوب سازمان نظام پزشکی در استان اشاره کرد و گفت: به منظور بهره‌وری بیشتر از امکانات بهداشتی و درمانی در استان، دانشگاه علوم پزشکی مشهد باید از ظرفیت این سازمان به عنوان بازوی توانمند اجرایی خود استفاده کند.

فروزان‌مهر با تاکید بر تدوین راهبردی مشخص برای سازمان نظام پزشکی استان، خواستار تعیین جایگاه سازمان نظام پزشکی در سند سلامت استان با تقسیم کار مشخص، شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی دارای شخصیت حقوقی و مستقلی است، گفت: تلاش برای تحقق ارزش‌های عالی اسلامی در همگی امور پزشکی، مشارکت در جهت ارتقای سطح دانش پزشکی، حفظ، حمایت و استیفای حقوق بیماران با توجه به شأن و جایگاه پزشکان و تنظیم روابط شاغلان حرفه‌های پزشکی با دستگاه‌های ذی‌ربط که از جمله اهداف نظام پزشکی است باید در کانون توجه مسئولان این سازمان قرار گیرد.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: افزایش تعاملات سازمان نظام پزشکی استان با مرکز و سایر استان‌ها، نتایج مطلوبی در انتقال تجارب و شیوه‌های عملکردی موفق حوزه بهداشت و سلامت استان به دنبال دارد.

انتهای پیام/70002/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول