اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

اطلاعات دستگاه‌های اجرایی لینک شود / کار ‌زیربنایی ماهیت ثبت احوال

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: با هدف استفاده از اطلاعات و آمار در حوزه‌های مختلف باید دستگاه‌های مختلف اجرایی در استان به هم لینک شده و در یک پیوند مناسب از این اطلاعات بهره کافی گرفته شود.

اطلاعات دستگاه‌های اجرایی لینک شود / کار ‌زیربنایی ماهیت ثبت احوال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل اکبر نیکزاد صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی ثبت احوال در اردبیل اظهار داشت: کار اهالی ثبت احوال کار حساس و دقیقی است چرا که ارائه آمار،‌ ارقام و اطلاعات از ظرافت خاصی برخوردار است و به دلیل آنکه مبنای برنامه‌ریزی قرار می‌گیرد باید اتقان و درست بودن آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی از کار ثبت احوالی‌ها به عنوان کار زیر‌بنایی، پایه‌ای و به مانند یک ساختمان فونداسیونی یاد کرد و گفت: آنچه که در این زمینه مهم به نظر می‌رسد اینکه مجموعه ثبت احوال باید در صدور شناسنامه و ثبت وقایع به گونه‌ای دقت و توجه کنند تا کوچکترین خطا منجر به بزرگترین فاجعه نشود.

این مقام عالی دولت در استان اردبیل با اعلام اینکه تولد هر فرد و پایان عمر وی با ثبت حیاتی در مجموعه ثبت احوال رقم می‌خورد، خاطرنشان کرد: حساسیت کار به حدی است که اگر اشتباهی در صدور شناسنامه و حقایق آن صورت گیرد دیگر قابل جبران نیست و به همین دلیل شایسته آن است که مجموعه ثبت احوال به عنوان مرزبانان هویت و تابعیت این مرز و بوم بکوشند خود را با علوم و فنون جدید بهتر آشنا کنند.

نیکزاد یادآور شد: انجام وظیفه دست‌اندرکاران این مجموعه بیشتر به صورت چراغ خاموش انجام می‌شود اما آنها با فکر و تعقل و اندیشه سر و کار دارند و در این حوزه باید دقت بیشتر جزو ملزومات و نیازهای اولیه باشد.

آمار درست جلوی گردبادهای اخلالگران اقتصادی را می‌گیرد

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات کاری ثبت احوال به ویژه صدور کارت ملی هوشمند، شناسنامه‌های جدید و جمع‌آوری اسناد هویتی با هدف جلوگیری از جعل این اسناد، بیان کرد: پیامی که از این اقدامات وسیع آن هم به همت دولت خدمتگزار دریافت می‌شود اینکه تمام دست‌اندرکاران تلاش می‌کنند تا آمار و ارقام صحیح، متقن و قابل اعتماد در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد تا آنها به سهولت بتوانند از طریق شبکه به هم لینک شده و از این اطلاعات استفاده کنند.

رئیس شورای ثبت وقایع حیاتی استان اردبیل افزود: اگر این رد و بدل شدن اطلاعات به صورت محرمانه و قابل اعتماد به مانند شبکه شتاب بانکی صورت گیرد قطعاً‌ دستگاه‌ها به راحتی می‌توانند با وارد کردن کد 10 رقمی کارت ملی، اطلاعات هویتی افراد مختلف جامعه را دریافت کنند.

نیکزاد ادامه داد: چنین هماهنگی‌ها و به روز کردن اطلاعات و آمار جلوی گردبادهای اقتصادی و فعالیت اخلالگران را می‌گیرد و مانع از آن می‌شود تا کشور در برهه‌ای خاص گرفتار برخی نابسامانی‌های اقتصادی و رانت‌خواری‌ها و اخلالگری‌ها شود.

وی تصریح کرد: به دلیل آنکه ما باید در افق 1404 به مرز کشورهای پیشرفته و قدرت اقتصادی اول منطقه تبدیل شویم کار ثبت احوال در این زمینه بسیار مهم است چرا که آنها باید در ثبت اطلاعات و ارائه آمار‌ها دست‌اندرکاران کشور را در رسیدن به این افق یاری کنند تا بتوانیم به سرمنزل مقصود برسیم.

انتهای پیام/62001/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول