اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌جنوبی:

مدیران دستگاه‌های اجرایی مدیریت بودجه را جدی بگیرند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به عدم اختصاص 100 درصدی بخشی از بودجه در سال مالی جاری گفت: مدیران باید مدیریت بودجه را جدی بگیرند.

مدیران دستگاه‌های اجرایی مدیریت بودجه را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید امینی پیش از صبح امروز در شورای برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: میزان اختصاص اعتبار در بخش سایر اعتبارات در سال مالی جاری 72 درصد است.

وی افزود: بر اساس اعلام انجام شده، اختصاص اعتبار برای تامین حقوق و مزایای کارمندان دولت به صورت 100 درصدی انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه میزان اعتبار استان در قسمت سایر 46 میلیارد تومان است، گفت: با توجه به احتمال اختصاص 72 درصدی در این بخش باید مدیران دستگاه‌های اجرایی اعتبار اختصاص یافته را به صورت عادلانه در بخش‌های مختلف توزیع کنند.

امینی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید مدیریت بودجه را جدی بگیرند، یادآور شد: باید در توزیع اعتبارات با لحاظ سهم شهرستانی، عادلانه‌ترین شیوه تقسیم اعتبار موجود را به کار بندیم.

وی بر افزایش بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: باید با افزایش بهره‌وری، هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی را تا حد مقدور کاهش دهیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: اعتبارات تملک و دارایی استان 18.61 درصد و اعتبارات ملی استانی‌ شده 33 درصد به این استان اختصاص پیدا می‌کند و در شرایط فعلی با اعلام انجام شده حجم پول موجود در استان کاملا قابل محاسبه است.

امینی تصریح کرد: شرایط اختصاص اعتبارات در تمامی استان‌های کشور یکسان است و این یک وضعیت کشوری است.

* اعتبارات به پروژه‌هایی با پیشرفت بالا اختصاص یابد

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست که اعتبار موجود را به پروژه‌ای اختصاص دهند که بیشترین میزان پیشرفت فیزیکی را دارا است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون توزیع اعتبارات با توجه به منابع موجود در سطح کشور و استان صورت می‌گرفته است، گفت: باید در شرایط جدید به فکر خلق منبع برای تامین اعتبارات در استان باشیم.

امینی، فروش اموال منقول و غیر منقول زاید دستگاه‌های اجرایی را از جمله منابع موجود برای تامین بخشی از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: اموال زاید هر دستگاه اجرایی با اعلام لیست ظرف مدت سه روز به فروش می‌رسد و عواید آن به حساب دستگاه اجرایی مربوط واریز می‌شود.

* ظرفیت مالیاتی را در استان باید افزایش دهیم

وی افزایش ظرفیت مالیاتی را یکی از منابع خلق پول دانست و یادآور شد: در کشورهای توسعه یافته رقم ارزش افزوده از محل مالیات 10 تا 14 درصد است، این در حالی است که این رقم در سطح کشور 7.5 و در استان ما تنها 3.5 درصد است و باید افزایش یابد.

انتهای پیام/69004/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول