اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی:

نقدینگی دستگاه‌های اجرایی نیازمند مدیریت است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: تغییر دیدگاه در هزینه‌کرد و مدیریت صحیح نقدینگی می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف کمک کند.

نقدینگی دستگاه‌های اجرایی نیازمند مدیریت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی، سید مهدی رمضانی با تشریح آخرین وضعیت اعتبارات استان اظهار کرد: در هشت ماهه امسال با کسری درآمد وصولی مواجه هستیم که البته اکثر استان‌ها همین شرایط را دارند و علت آن افزایش بیش از حد درآمد مصوب نسبت به سال قبل است.

وی با اشاره به پایین بودن تخصیص اعتبارات 9 ماهه به ذی‌حسابان تأکید کرد: در پرداخت‌ها جانب احتیاط را رعایت کنند و اولویت‌های مدنظر دستگاه‌های اجرایی را منطبق با بخشنامه‌های ابلاغی لحاظ کنند و در این میان هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر در درجه اول اهمیت قرار دارد.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی یادآور شد: در شرایط کنونی تغییر دیدگاه در هزینه‌کرد و مدیریت صحیح نقدینگی و منابع مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف با کمترین مشکل کمک کند و در این راستا ذی‌حسابان نیز در کنار مدیران نقش حساسی را ایفا می‌کنند.

رمضانی با اشاره به ممنوعیت خرید کالاهای خارجی بر خرید محصولات داخلی خراسان جنوبی تأکید کرد و افزود: به منظور رونق اقتصادی، کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال و همچنین حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بومی، دستگاه‌های اجرایی کالاها و خدمات مورد نیازشان را با اولویت از تولیدکنندگان و فروشندگان داخل استان خریداری کنند و لازم است ذی‌حسابان نیز بر این موضوع نظارت و بر رعایت آن تأکید کنند.

معاون هزینه و رئیس خزانه معین خراسان جنوبی نیز ضمن تشریح آخرین قوانین و بخشنامه‌های صادره با اشاره به بخشنامه اخیر خزانه‌داری کل کشور در ارتباط با کنترل‌های داخلی حساب‌های بانکی بر رعایت مفاد آن تأکید کرد.

محمدحسین سعیدی افزود: وجوه نقد و حساب‌های بانکی همیشه از حساسیت بالایی برخوردار بوده است بنابراین مراقبت همه جانبه و اعمال کنترل‌های داخلی از جمله در مراحل افتتاح و انسداد حساب، صدور چک، بررسی صورتحساب‌های بانکی و تنظیم صورت مغایرت بانکی بسیار ضروری است.

وی خراسان جنوبی را جزو استان‌های پیشتاز در تبدیل حساب‌های سنتی به آنلاین دانست و اضافه کرد: با این وجود لازم است مجدداً پرونده افتتاح حساب‌های سنتی بررسی و اقدامات لازم مبنی بر انسداد حساب و به ویژه استرداد لاشه چک‌های استفاده نشده به بانک صورت گیرد.

انتهای پیام/2248/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول