اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش خواستار شد

استفاده از توان دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ زکات

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبپخش خواستار استفاده از توان فکری و پتانسیل دستگاه‌های اجرایی کشور به خصوص شهرستان آبپخش برای ترویج فرهنگ زکات شد.

استفاده از توان دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، حجت‌الاسلام خداداد رضایی شامگاه سه‌شنبه در نشست شورای زکات آبپخش اظهار داشت: زکات یکی از فرایض مهم دینی است که تا حدودی به فراموشی سپرده شده بود، اما از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، تلاش‌های گسترده‌ای برای ترویج این فرهنگ صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: جمع‌آوری، تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات از مهم‌ترین فعالیت‌های ستاد زکات است و در سال‌های اخیر با تلاش‌های گسترده و برنامه‌ریزی دقیق در منطقه آبپخش، اقدامات ارزنده و مهمی برای ترویج این واجب دینی در جامعه صورت گرفته است.

امام جمعه آبپخش با اشاره به اینکه زکات‌‌دهندگان باید با رفتار و عملکرد خود این واجب الهی را تبلیغ کنند، خاطرنشان کرد: زکات‌دهندگان از مهم‌ترین گروه‌های ترویج‌دهنده فرهنگ زکات در جامعه هستند و مستحب است که پرداخت‌کنندگان زکات به‌صورت علنی زکات خود را پرداخت کنند تا از این طریق این واجب شرعی در جامعه تبلیغ شود.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه آبروی انسان مؤمن از خانه کعبه عزیزتر است، اضافه کرد: در حمایت از اقشار نیازمند و تهیدست جامعه، حفظ آبرو و شخصیت افراد از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است و باید به نحوی اقدام کنیم که در صورت حمایت از نیازمندان، شخصیت و آبروی این افراد لکه‌دار نشود.

وی اذعان داشت: باید در جلسات مجزا و اختصاصی با دهیاران، موضوع زکات را به‌ منظور گسترش فعالیت‌های شورای زکات توجیه کنیم.

رئیس شورای زکات آبپخش عنوان کرد: باید از تمامی امکانات برای توسعه و آبادانی مناطق و رفع نیازهای مردم استفاده کنیم و استفاده از قانون، معادل اعتبارات زکات از مسائلی است که دهیاران باید برای عمران و آبادی حوزه‌های مدیریتی خود استفاده کنند.

حجت‌الاسلام رضایی یادآور شد: شورای زکات باید با ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های اجرایی آبپخش از راهکارها و تفکرات مسئولان برای موفقیت برنامه‌های شورای زکات استفاده کند.

وی در پایان ابراز داشت: هر اقدامی که موجب ترویج فرهنگ زکات شود، مورد حمایت ماست و از هیچ اقدامی در این راستا دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/2451/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول