اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش خوسف خبر داد

کمک 70 میلیون ریالی دانش‌آموزان خوسفی به عتبات عالیات

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش خوسف گفت: دانش‌آموزان خوسفی در سال جاری مبلغ 70 میلیون ریال به بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

کمک 70 میلیون ریالی دانش‌آموزان خوسفی به عتبات عالیات

سیدمحسن محمدپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به هوشمندسازی کلاس‌های درس مدارس اظهار کرد: هوشمندسازی کلاس‌های درس در حقیقت یکی از اقدامات نوین و بسیار با اهمیت نظام آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد 92 کلاس درس شهرستان خوسف زیر پوشش طرح هوشمندسازی قرار گرفتند، تصریح کرد: از این تعداد کلاس هوشمندسازی شده 56 کلاس نیم‌هوشمند، 23 کلاس هوشمند و 13 کلاس هوشمند پیشرفته شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش خوسف با اشاره به پروژه‌‌های عمرانی این اداره در سال گذشته گفت: طی سال گذشته تحصیلی تعداد دو دبستان در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفته که یکی از آنها مدرسه‌ برکت و یک مدرسه دیگر نیز به نام شهید قهرمان خوسف ایجاد شده است.

*دبستان شهید قهرمان خوسف از مجهزترین مدارس خراسان جنوبی است

محمدپور ادامه داد: دبستان شهید قهرمان خوسف جزء مجهزترین مدارس خراسان جنوبی به حساب می‌آید.

وی یادآور شد: ایجاد چهار واحد آموزشی پیش‌ساخته ثابت، افتتاح خوابگاه شهید جعفری با 400 متر مربع زیربنا، احداث دو باب نمازخانه، احداث آشپزخانه مرکزی آموزشگاه‌های شبانه‌روزی شهرستان و مقاوم‌سازی سه مدرسه در سال گذشته انجام شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش خوسف با بیان اینکه در سال گذشته 17 مقام برتر استانی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری توسط دانش‌آموزان این شهرستان کسب شده است، تصریح کرد: 12 مقام استانی و یک مقام کشوری نیز در مسابقات ورزشی توسط دانش‌آموزان خوسف به دست آمده است.

محمدپور افزود: در رشته دومیدانی یکی از دانش‌آموزان این شهرستان توانست مقام نخست کشوری را از آن خود کند.

وی با اشاره به قبولی دانش‌آموزان شهرستان در کنکور گذشته و راهیابی آنان به مراکز آموزش عالی گفت: در مقطع متوسطه 143 نفر در کنکور شرکت کردند که از این تعداد 103 نفر قبول شده و وارد دانشگاه‌ها شدند همچنین تعداد 70 نفر از دانش‌آموزان کاردانش شهرستان در آزمون سراسری شرکت که 55 نفر به مراکز آموزش عالی راه یافتند.

رئیس اداره آموزش و پرورش خوسف در ارتباط با جشن محبت اهل بیت(ع) این شهرستان اظهار کرد: با وجود تمامی مشکلات اقتصادی و محرومیت‌ها اما دانش‌آموزان خوسفی مبلغ 70 میلیون ریال و فرهنگیان این شهرستان مبلغ 80 میلیون ریال به عتبات عالیات کمک کردند.

محمدپور ادامه داد: این میزان کمک به بازسازی عتبات عالیات توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان شهرستان نشان از عشق و ارادت آنها نسبت به اهل بیت(ع) و اعتقادات مذهبی آنها دارد.

انتهای پیام/69005/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول