اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش خوسف خبر داد:

اجرای طرح معلم تلاشگر در مدارس خوسف

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش خوسف از اجرای طرح معلم تلاشگر در مدارس شهر خوسف خبر داد و گفت: این طرح یکی از طرح‌های ابتکاری آموزش و پرورش خوسف است.

اجرای طرح معلم تلاشگر در مدارس خوسف
علیرضا هادی‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در این طرح مدیران مدارس برای شناسایی و جذب افراد لازم‌التعلیم تلاش می‌کنند.
وی افزود: این طرح با توجیه مدیران و ابلاغ آن توسط کارشناس آموزش راهنمایی به همراه معیارهای انتخاب در مهر ماه 89 به مدارس آغاز شد.
رئیس آموزش و پرورش خوسف ادامه داد: شاخص‌ترین معیار طرح معلم تلاشگر استفاده از روش‌های نوین تدریس با رویکرد فناوری اطلاعات است.
هادی‌پناه با توجه به اهداف طرح معلم تلاشگر گفت: یکی از اهداف این طرح ایجاد انگیزه و تحرک در دبیران مقطع راهنمایی و تشویق آنها به استفاده از روش‌های تدریس با هدف کیفیت‌بخشی به آموزش است.
وی ایجاد روحیه امید و نشاط برای رسیدن به یک عنوان برتر منطقه‌ای و نیز هدف قابل دستیابی برای نیرو‌های جوانی که پر تلاش بوده ولی برای شرکت در طرح معلم نمونه از امتیاز کمتری برخوردار هستند از دیگر اهداف این طرح برشمرد.
رئیس آموزش و پرورش خوسف تصریح کرد: فراهم کردن زمینه رشد شاخص‌های آموزشی با کیفی و کاربری کردن آموزش نیز از دیگر اهداف این طرح است.
هادی‌پناه گفت: پس از بررسی پوشه کار همکاران شرکت کننده در این طرح در کمیته ارزیابی طی مراسمی به پنج نفر از افراد برگزیده تحت عنوان معلم تلاشگر لوح تقدیر و سکه بهار آزادی اهدا شد.
وی با اشاره به طرح هوشمندسازی کلاس‌های درس در خوسف ادامه داد: طرح هوشمندسازی کلاس‌های درس از رویکرد‌های جدید آموزش و پرورش است که متناسب با نیازهای دانش‌آموزان از فناوری و تکنولوژی جدید برای تدریس مفاهیم کتب درسی استفاده می‌شود.
رئیس آموزش و پرورش خوسف با اشاره به طرح هوشمندسازی کلاس‌های درس بیان داشت: آموزش و پرورش خوسف در راستای تجهیز و راه‌اندازی کلاس‌های هوشمند در استان پیشرو بوده به طوری که حدود 30 درصد کلاس‌های درس ما مجهز به سیستم رایانه شده‌اند.
هادی‌پناه گفت: نخستین مدرسه هوشمند ابتدایی استان در شهر خوسف در خرداد ماه سال جاری افتتاح شد.
وی یادآور شد: در مقطع راهنمایی نیز یک مدرسه دخترانه به صورت کامل هوشمند شد و در 12 مدرسه دیگر در هر مدرسه یک کلاس به تجهیزات لازم مجهز شدند.
هادی پناه تصریح کرد: مدیران مدارس می‌توانند با بهره‌گیری از سایر منابع مالی مانند صرفه‌جویی‌ها، کمک خیران و کمک انجمن اولیاء و مربیان تعداد بیشتری از کلاس‌های درس را هوشمند سازند ضمن اینکه با توجه به تأمین اعتبار نسبت به هوشمندسازی سایر کلاس‌های درس اقدام می‌شود.
وی اذعان داشت: مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش خوسف در سال جاری شامل کیفیت بخشی به امر آموزش، توانمندسازی مدیران و دبیران، ساماندهی نیروی انسانی و فضاهای آموزشی،‌ تقویت طرح یادگیری از طریق همیاری، نظارت بیشتر بر فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، استمرار طرح معلم تلاش‌گر و استمرار طرح حافظان نور است.
رئیس آموزش و پرورش خوسف با اشاره به تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنج‌شنبه گفت: مدارس ابتدایی در شهر خوسف نیز مانند سراسر کشور پنج‌شنبه تعطیل می‌شود.
هادی‌پناه در مورد طرح شنای اجباری در مدارس ادامه داد:  برای این منظور سالن شنا نداریم و با وجود استخر شنا در منطقه دانش‌آموزان پایه سوم مقطع ابتدایی با برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم به استخرهای شنای مرکز استان اعزام و آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول