اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد

تحصیل 125 هزار دانش‌آموز در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تحصیل 125 هزار و 606 دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری در استان خبر داد.

تحصیل 125 هزار دانش‌آموز در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمیدرضا وردی ظهر امروز در گردهمایی نمایندگان مدیران دوره متوسطه و مدیران مجتمع‌های آموزشی و پرورشی خراسان جنوبی اظهار کرد: 125 هزار و 606 دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری در سطح استان تحصیل می‌کنند که از این تعداد 10 هزار دانش‌آموز عشایری هستند.

وی از نیاز 600 کلاس ششم ابتدایی برای سال تحصیلی جاری در سطح استان خبر داد و گفت: بخشی از کلاس‌ها در برخی از مدارس روستایی موجود بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: در برخی مدارس نیز باید تبدیل وضعیت انجام می‌شد، همچنین در بعضی مدارس باید کلاس درس جدید ساخته می‌شد که در این راستا 80 کلاس درس احداث شد.

وردی افزود: هم‌اکنون در خراسان جنوبی در حوزه ابتدایی کمبود معلم و فضا نیست و بحث سند تحول بنیادین به خوبی آغاز شده است.

وی از بازنشسته شدن 350 نفر در سال آینده در سطح استان خبر داد و گفت: برای جایگزین کردن این افراد باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه وضعیت استان در زمینه آموزشی مطلوب است، اظهار کرد: هیچ انتقادی تاکنون در جراید و رسانه‌ها مبنی بر نبود کلاس و معلم در سطح استان گزارش نشده است.

وردی از افزایش 14 باب مدرسه شاهد در سطح استان طی سال جاری خبر داد و افزود: این مدارس ویژه فرزندان شاهد، ایثارگران و جانبازان است.

وی، اجرای سند تحول بنیادین را نقطه عطفی در عرصه تعلیم و تربیت کشور دانست و تصریح کرد: یک شیفته شدن مدارس، افزایش 10 برابری اردوهای راهیان نور مدارس، آموزش قرآن پایه سوم، توسعه مدارس استعدادهای درخشان و تغییر کتب درسی از جمله تغییراتی بوده که براساس اجرای سند تحول بنیادین انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ارتقای سطح دانش‌محوری مهم‌ترین هدف تحول بنیادین است، یادآور شد: بر اساس سند چشم‌انداز تمام افراد جامعه باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول