اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره گسترش نماز آموزش و پرورش خراسان‌‌جنوبی خبر داد

راه‌اندازی 20 مدرسه قرآن از ابتدای سال در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره گسترش نماز آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از راه‌اندازی 20 مدرسه قرآن همانند مدارس خاص با رویکرد قرآنی از ابتدای سال در استان خبر داد.

راه‌اندازی 20 مدرسه قرآن از ابتدای سال در خراسان‌جنوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: براساس منویات مقام معظم رهبری و سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی 10 هزار مدرسه قرآنی در کشور راه‌اندازی شد.

وی افزود: در این راستا از این 10 هزار مدرسه تعداد 106 مدرسه قرآنی به خراسان‌جنوبی تعلق گرفت.

رئیس اداره گسترش نماز، قرآن و عترت آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی تصریح کرد: به دلیل نبود مربی قرآنی وزارت آموزش و پرورش دستور جذب 5 هزار نیرو از نخبگان قرآنی هر استان در سطح کشور را صادر کرد که سهم خراسان‌جنوبی جذب 50 نفر بود.

حسینی ادامه داد: در این راستا در بخش خواهران تعداد 15 نفر که از توانمندی‌های خوبی برخوردار بودند جذب مدارس قرآنی استان شدند.

وی به بخش برادران اشاره و تصریح کرد: در بخش برادران نیز در مرحله نخست تعدادی جذب شدند و برای تکمیل ظرفیت و جذب 21 مربی قرآنی مرد از افرادی که واجد شرایط لازم بودند، ثبت‌نام شد.

رئیس اداره گسترش نماز، قرآن و عترت آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی یادآور شد: در سال گذشته 25 هزار نفر از فرهنگیان و دانش‌آموزان در طرح ملی حفظ قرآن کریم شرکت کردند که از این تعداد 6 هزار نفر حائز رتبه شدند.

حسینی از تشکیل بانک اطلاعاتی دانش‌آموزان در زمینه فعالیت قرآنی خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید اجرای طرح‌های قرآنی برای دانش‌آموزان یکی از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش استان است.

انتهای پیام/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول