اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی:

212 مدرسه عشایری در خراسان جنوبی فعال است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی از فعالیت 212 مدرسه عشایری در سطح استان خراسان جنوبی خبر داد.

212 مدرسه عشایری در خراسان جنوبی فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند خسرو حسنی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیش از یک سال از تاسیس اداره آموزش و پرورش عشایری در استان می‌گذرد، اظهار کرد: در سال جاری موفق به کسب رتبه نخست کشوری در بین سایر ادارات آموزش و پرورش عشایر کشور شدیم.

وی افزود: در مرداد ماه سال گذشته بعد از پیگیری‌های زیاد این مجموعه در استان راه‌اندازی و در ساختمان نهضت سوادآموزی مستقر شد.

* تحصیل 10 هزار دانش‌آموز عشایر در خراسان جنوبی

مدیر آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی دانش‌آموزان عشایر را از محروم‌ترین اقشار دانست و گفت: باید بر اساس اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خدمات‌رسانی مفید و موثری به این قشر صورت گیرد.

حسنی از تحصیل 10 هزار دانش‌آموز عشایر در هشت شهرستان خراسان جنوبی خبر داد و یادآور شد: 700 نیروی فرهنگی نیز در مجموعه مدارس عشایری استان مشغول فعالیت هستند تا خدمات آموزشی مناسبی به این قشر ارائه شود.

وی از وجود 212 مدرسه عشایر در استان خبر داد و گفت: 511 کلاس آموزشی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در سطح مدارس عشایری استان فعال است.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: در سطح استان 15 مجتمع کاملا آموزشی وجود دارد همچنین دانش‌آموزان عشایر در 60 مجتمع آموزشی نیز به صورت پراکنده مشغول به تحصیل هستند.

حسنی با بیان اینکه 13 درصد جمعیت خراسان جنوبی را عشایر تشکیل می‌دهند، یادآور شد: 15 هزار خانوار عشایر شامل 80 هزار نفر جمعیت در استان ما ساکن هستند.

* 20 درصد دانش‌آموزان عشایر خراسان جنوبی کوچ‌رو هستند

وی تصریح کرد: در حال حاضر 20 درصد از دانش‌آموزان عشایر خراسان جنوبی کوچ‌رو هستند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول