اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد

اعزام 13 هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی به راهیان نور

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اعزام 13 هزار دانش‌آموز این استان به راهیان نور طی دو سال گذشته تحصیلی خبر داد.

اعزام 13 هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی به راهیان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند سید علیرضا موسو‌ی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری در ارتباط با اعزام دانش‌آموزان دختر خراسان جنوبی اظهار کرد: هدف از اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی آشنایی آنها با ایثارگری و فداکاری رزمندگان است و بازدید از مکان‌های شهادت شهیدان و لمس کردن فداکاری رزمندگان در دوران دفاع مقدس از نزدیک توسط دانش‌آموزان از دیگر اهداف کاروان‌های راهیان نور محسوب می‌شود.

وی از رتبه نخست کشوری خراسان جنوبی در بحث اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی در سال‌های گذشته خبر داد و گفت: در این زمینه طی سال 90 در بحث رسیدگی و برنامه‌ها، آموزش و پرورش این استان رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه هزینه اعزام هر نفر دانش‌آموز به راهیان نور مبلغ 90 هزار تومان است، ادامه داد: برای اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور هیچ گونه هزینه‌ای گرفته نمی‌شود و از طرف آموزش و پرورش و سپاه انصارالرضا(ع) استان این هزینه‌ها تامین می‌شود.

موسوی از اعزام 8 هزار و 78 دانش‌آموز دختر و پسر خراسان جنوبی به مناطق عملیاتی جنوب خبر داد و افزود: برای اعزام صددرصدی این دانش‌آموزان به راهیان نور اعتباری بالغ بر 720 میلیون تومان اعتبار نیاز است و حدود یک‌هزار و 200 نفر فرهنگی همراه دانش‌آموزان اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: بحث یادگیری مهارت‌های زندگی و اتکای دانش‌آموزان به خودشان در کاروان‌های راهیان نور مد نظر قرار گرفته است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی متعددی در مناطق عملیاتی جنوب برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: برگزاری دعای توسل و کمیل، زیارت عاشورا، آشنایی با زندگانی شهدا و معرفی سیره شهیدان از برنامه‌های مهم فرهنگی در مناطق عملیاتی محسوب می‌شود.

موسوی با بیان اینکه طی دو سال گذشته تحصیلی تعداد 13 هزار دانش‌آموز دختر و پسر خراسان جنوبی به راهیان نور اعزام شدند، تصریح کرد: 96 درصد دانش‌آموزان واجد شرایط این استان طی دو سال گذشته تحصیلی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول