اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد اردل:

218 فقره تسهیلات مشاغل خانگی به نیازمندان اردل پرداخت شد

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان اردل از پرداخت 218 مورد تسهیلات مشاغل خانگی به نیازمندان خبر داد.

218 فقره تسهیلات مشاغل خانگی به نیازمندان اردل پرداخت شد

بهرام صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: 218 فقره تسهیلات مشاغل خانگی به ارزش 13 میلیارد و 350 میلیون ریال از محل اعتبارات بانکی و صندوق کمیته امداد به نیازمندان تحت پوشش این نهاد پرداخت شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان اردل در ادامه گفت: خانواده‌های مددجو و همچنین غیر تحت حمایت می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

صالحی با اشاره به نوع تسهیلاتی دریافتی این مددجویان، عنوان کرد: قالی بافی، خیاطی، گلدوزی، کیف دوزی و بافتنی از جمله مشاغل خانگی است که مشمول دریافت تسهیلات می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد خانوار، افزود: فعالیت اقتصادی و کار و تلاش، همواره قرین زندگی زنان بوده، زنان در طول تاریخ، علاوه بر انجام کارهای خانه، همیشه همگام با مردان به فعالیت‌هایی مثل کشاورزی و دامداری اشتغال داشته و از این طریق، بخشی از هزینه خانواده را بر دوش کشیده و به اقتصاد خانواده کمک می‌کرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: با حرکت جوامع به سوی دستاوردهای تمدن جدید و تبدیل کارگاه‌های خانگی و کوچک به کارخانه و جایگزینی ماشین به جای نیروی انسانی، اشتغال زنان به فعالیت‌های اقتصادیِ بیرون از خانه، طی چند دهه اخیر، اهمیت ویژه‌ای یافته است.

صالحی اذعان داشت: به گونه‌ای که در حال حاضر مشارکت اقتصادی و اشتغال زنان به فعالیت اقتصادی در بیرون خانه، یکی از مسائل مهم و مطرح زنان در جامعه امروز ماست.

وی با اشاره به نقش مشاغل خانگی در رفع معضل بیکاری جوانان، گفت: برای مبارزه با معضل بیکاری به ویژه در جوانان که می‌خواهند در آینده تشکیل خانواده داده و سکان زندگی خود را به دست گیرند یکی از بهترین راه‌های درآمد انتخاب مشاغل خانگی است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان اردل تأکید کرد: مشاغل خانگی شروع حرکت استقلال خواهی است و زنان همواره ثابت کرده‌اند که از راه‌هایی مانند قالی بافی، گلیم بافی و سایر هنرهای دستی توانسته‌اند کسب درآمد کنند.

انتهای پیام/68001/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول