اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

صدور 1600 کارت شناسایی در زنجان / دریافت مهر اصالت از یونسکو توسط هنرمند زنجانی

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: طی 9 ماه سال‌جاری هزار و 637 کارت شناسایی در استان زنجان صادر شده است.

صدور 1600 کارت شناسایی در زنجان / دریافت مهر اصالت از یونسکو توسط هنرمند زنجانی

لطیف کریمی سوره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در حال حاضر 634 نفر از صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی استان زنجان بیمه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیمه 60 نفر از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان زنجان در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: در مجموع طی 9 ماه سال‌جاری 700 نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان بیمه شده‌اند.

*استفاده از مزایای بیمه تکمیلی توسط هنرمندان صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه هنرمندانی که بیمه شده‌اند با پرداخت 2 میلیون ریال می‌توانند از مزایای بیمه تکمیلی نیز استفاده کنند، تصریح کرد: در این زمینه در حال حاضر فقط 80 نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های استان به صورت رسمی عدم استفاده از بیمه تکمیلی توسط هنرمندان صنایع‌دستی اعلام شده است، یادآور شد: دلیل عدم استفاده از مزایای این بیمه، توان مالی پایین هنرمندان است.

*دریافت مهر اصالت از یونسکو در رشته ملیله

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در سال‌جاری یکی از هنرمندان برجسته استان زنجان در رشته ملیله‌کاری از یونسکو مهر اصالت دریافت کرده است، اضافه کرد: محسن یزدان‌شناس برای سومین بار موفق به دریافت این مهر شده است.

وی با تاکید بر اینکه ملیله یکی از صنایع‌دستی‌های اصیل استان زنجان به شمار می‌رود، ادامه داد: هنرمندان زیادی در استان در این رشته فعالیت می‌کنند.

کریمی یادآور شد: تاکنون استان زنجان در رشته‌های مختلفی از صنایع‌دستی موفق به کسب مهر اصالت از یونسکو شده است.

انتهای پیام/73006/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول