اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

کمیسیون آموزش مجلس طرحی در مورد نهضت در دستور کار ندارد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم شورای اسلامی گفت: در کمیسیون آموزش مجلس طرحی در خصوص نهضت سواد‌آموزی و ساماندهی آموزشیاران در دستور کار نیست چرا که تاکنون خدمات خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

کمیسیون آموزش مجلس طرحی در مورد نهضت در دستور کار ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میرقسمت موسوی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سواد‌آموزی اظهار داشت: در سال‌های گذشته ماده 17 نهضت سواد‌آموزی و آموزش و پرورش که در آن به تعیین تکلیف آموزشیاران تاکید شده بود به خوبی عمل شده و اکثر نیروهای نهضت سواد‌آموزی جذب آموزش و پرورش شدند.

وی خاطرنشان کرد:‌ در این بین شاهد بلاتکلیفی برخی نیروهای فعال در شاخه فنی و حرفه‌ای، پیش‌دبستانی‌ها و نیروهای شرکتی جذب شده در سال‌های گذشته بودیم که بعد از بحث و بررسی کارشناسی با حضور وزیر آموزش و پرورش بسیاری از این موانع و مشکلات در جذب و استخدام نیروها برطرف شده و قرار است در مدت دو سال بر اساس اولویت و برگزاری آزمون این نیروها جذب شوند.

این نماینده مجلس یادآور شد: تمام تلاش و کوشش نمایندگان مجلس در مسیر حل مشکلات آموزشیاران و فرهنگیان است که در همین زمینه برخی درخواست‌های حمایتی نیز از این اقشار در بودجه سال آینده صورت گرفته که امیدواریم با عنایت مجلس و دولت شاهد بهبود دریافتی و تقویت امرار معاش مطلوب و آبرومندانه این معلمان باشیم تا بخشی از دغدغه‌های آنها نیز برطرف شود.

موسوی گفت: کمیته‌های زیر‌مجموعه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز طرح‌های مختلفی را در این زمینه ارائه کرده تا بتوانیم مشکلاتی که از سوی فرهنگیان و برخی نیروهای با سابقه آموزش و پرورش و همچنین آموزشیاران مطرح می‌شود به صورت قانونی و منطقی به آنها پاسخ دهیم.

وی با قدردانی از خدمات مجموعه نهضت سواد‌آموزی در سه دهه گذشته با هدف ریشه‌کنی بی‌سوادی تاکید کرد: آنچه که در سنین آماری 10 الی 49 سال بیشتر مطرح است تقویت آموزش‌های مهارتی به شکل پایه‌ای است که شامل خواندن،‌ نوشتن، حساب و همچنین روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم افزود: نرخ باسوادی جمعیت فعال و موثر جامعه ما در وضعیت مطلوب و رو به رشد قرار گرفته به طوری که اسباب ارتقا و اعتلای روز‌افزون آن را شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، موسوی در پایان سخنان خود بیان داشت:‌ مجلس نیز همسو با دولت تلاش می‌کند تا در یک خیز عظیم حمایت اعم از اعتباری و سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بستری را فراهم کند تا پایان برنامه پنجم توسعه جهل و بی‌سوادی از کشور ما رخت بربندد.

انتهای پیام/62001/ح20/چ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول