اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حماسه 9 دی آغازی بر پایان توطئه‌گری‌های غرب و معاندان نظام

خبرگزاری فارس: ماندگاری حماسه مردمی 9 دی به این دلیل بود که بر خلاف توطئه‌چینی غرب از ماه‌ها پیش این اتحاد و انسجام ملی بود که تمام این توطئه‌گری‌های غرب در معاندان نظام اسلامی را نقش بر آب کرد.

حماسه 9 دی آغازی بر پایان توطئه‌گری‌های غرب و معاندان نظام

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه تاریخ ایران اسلامی سرشار از رشادت‌ها و افتخارات فراوانی است که توسط ملت و در حمایت از اهداف عالیه نظام انجام گرفته است.

این حماسه‌آفرینی‌ها از همان بدو تاسیس انقلاب اسلامی و با عناد دشمنان بر ضد ملت آغاز شده و همچنان در مواقع مختلف تاریخی ادامه داشته به طوری که مردم ایران‌ اسلامی برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی خود دست به هر اقدامی زده و راه را برای اقتدار کشور هموار کرده‌اند.

یکی از بارزترین این نمادها حماسه مردمی 9 دی 88 بود که در اوج فعالیت‌های دشمنان نظام و بر خلاف رای بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی جهان با موفقیت مردم همراه بود و به این ترتیب اقتدار و افتخاری دیگر برای ایران اسلامی رقم خورد.

در این میان ترسیم نقشه راه توسط مقام معظم رهبری و هدایت‌های الهی ایشان بصیرت مردم را افزایش داده و به این ترتیب راه برای نفوذ دشمن در دل مردم بسته شد تا جایی که حماسه‌ای مردمی و با اذن ولی‌فقیه زمان در روز 9 دی‌ماه و در دل ایام محرم‌الحرام یعنی روزهای شور و شعور حسینی برپا شد.

برای بررسی ابعاد مختلف این حماسه سراغ تنی چند از علما و کارشناسان سیاسی رفتیم تا به این ترتیب بیشتر در جریان دلایل پیروزی ملت قرار گیریم:

آیت‌الله سید علی‌اکبر قرشی که نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری است، در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر این‌که مردم با تاسی از کدام نیروی باطنی چنین پیروزی عظیمی کسب کردند، گفت: تنها نیرویی که موجب پیروزی مردم در برابر سلطه‌گری‌های سران فتنه که نشات‌گرفته از هدایت‌های آمریکا و غرب بود، الهام از آیات الهی و اعتقاد راسخ به راه ائمه(ع) بود.

وی افزود: در صورتی‌که مردم برای یافتن این پیروزی سخنان رهبر انقلاب را مدنظر قرار نمی‌دادند، هرگز نمی‌توانستیم شاهد چنین اقدامی باشیم چراکه راه انقلاب اسلامی ترسیم شده از سوی بزرگان دینی همانند امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

این عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: مردم ایران اسلامی با وجود برخورداری از مذاهب و اعتقادات گوناگون در اصول دین با یکدیگر اتحاد داشته و در سایه همین اتحاد به پیروزی‌های بزرگ دست یافته‌اند.

در همین رابطه حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه نیز عنوان کرد: اتحاد ملت ایران همیشه و در همه حال زبانزد جهانیان بوده و در این راه هیچ قدرتی یارای مقابله با ملت را ندارد.

وی اضافه کرد: پیروزی ملت ایران در برابر نقشه چندین ماهه دشمن این واقعیت را برملا کرد که هرچه ایمان مردم قوی‌تر باشد در نتیجه نقشه‌های واهی دشمن بی‌نتیجه و بی‌اسا خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در پایان چنین ابراز داشت که مردم هیچ زمانی خود را برای به دست آوردن زر و زور نفروخته‌اند و در این راه تا پایان جهان نیز چنین ادامه خواهند داد.

با توجه به گفته‌های این 2 عالم تراز اول استان، سراغ یکی از فرمانداران آذربایجان‌غربی نیز می‌رویم تا پاسخ‌های وی را نیز در این خصوص جویا شویم.

ذبیح‌الله کاظمی فرماندار سردشت در مورد نتایج این پیروزی چنین خاطرنشان کرد: پیروزی در برابر ابرقدرت‌های تاریخ نشان داد که بصیرت برای ملت مهم‌ترین چیزی است که می‌تواند موجب غفلت دشمن از اقدامات کشور و در نتیجه شکست غرب و معاندان نظام شود.

وی افزود: حماسه 9 دی به این دلیل لقب تاریخی به خود گرفته که در کنار جنبه سیاسی دارای جنبه اعتقادی و مذهبی بود و مردم با حضور در این صحنه نشان دادند که بر خلاف افکار خام دشمنان همچنان مطیع رهبر انقلاب اسلامی هستند.

با توجه به گفته‌های این مسئولان و کارشناسان دینی و سیاسی می‌توان چنین نتیجه گرفت که 9 دی حماسه‌ای کاملا مردمی و الهام گرفته از روایات اسلامی بوده که گفته‌های رهبر انقلاب نیز موجب افزایش این عزت و اقتدار شده بود.

نکته دیگر این است که مردم با حفظ اتحاد و همبستگی خود این روز باعظمت را آغازی بر توطئه‌های شوم غرب قرار دادند تا به این ترتیب شاهد ارتقای سطح امنیت در جامعه و شکل‌گیری رویدادی مردم و تاریخی در جهان باشیم که بار دیگر به‌نام ایران و انقلاب اسلامی رقم خورد.

انتهای پیام/61003/ت40

گزارش از سجاد امیرکردلر 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول