اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد همدان:

9 دی منبعث از فرهنگ عاشورایی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: حماسه سترگ 9 دی 1388 منبعث از فرهنگ عاشورا و اراده راسخ ملت بصیر ایران اسلامی است.

9 دی منبعث از فرهنگ عاشورایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدعلی اصغر تروهید پیش از ظهر امروز در سالروز حماسه به یاد ماندنی 9 دی در جمع دانشجویان با بیان اینکه نهم دی ماه روز تجدید بیعت تاریخی مردم متدین و بصیر ایران با ولایت، امام و ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: به همه فتنه‌گران و دشمنان نشان داد که پیوند ملت با آرمان‌های امام، شهدا، انقلاب و ولایت پیوندی عمیق و ناگسستنی است.

وی خاطرنشان کرد: حضور پررنگ و ولایی مردم بصیر و ولایتمدار ایران در آن روز به یاد ماندنی، تمام معادله‌های دشمنان اسلام و ایران را برای اخلال در نظام اسلامی و سنگ انداختن بر سر راه آن، نقش بر آب کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان تأکید کرد: این حرکت برخاسته از هوشمندی ملت به فرموده مقام معظم رهبری مشت محکمی بود بر دهان فتنه‌گران و این به معنای پشت پا زدن بر همه توطئه‌ها و دسیسه‌‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان داشت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در 33 سال پس از انقلاب اسلامی هر کاری که می‌توانست علیه انقلاب به کار گرفت که از بزرگترین این توطئه­ها، تحمیل هشت سال جنگ تحمیلی و سخت بود و پس از آن نیز جنگ نرم تمام عیاری را در پیش گرفت.

تروهید یادآور شد: به حول و قوه الهی با پیروزی در این عرصه­ها همواره امت شهیدپرور و مسلمان ایران بدانند که با پیروی از منویات امام راحل و فرمایشات مقام معظم رهبری با تأسی از خون شهدای انقلاب اسلامی و بهره­گیری از بصیرت و آگاهی بالا و هوش و شعور سیاسی همواره توانسته است تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

وی با بیان اینکه حوادث 9 دی حماسه­های عظیمی را که دوست و دشمن را شگفت­زده و متحیر کرده است، افزود: در جنگ نرم و فتنه سال 88 ملت ایران توهین به ساحت مقدس امام راحل و مقام معظم رهبری و آرمان‌های رهبری در ماه مبارک رمضان و روز قدس را با سعه­ صدر تحمل کرد اما آستانه تحملش به دلیل عشق و علاقه­ به سرور و سالار شهیدان در روز عاشورای حسینی به پایان رسید و نتوانست توهین به مجالس سوگواری آن حضرت را تحمل کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان بیان داشت: مردم در روز نهم دی­ماه سال 88 با حضور اعتراض­آمیز خود در سراسر کشور آنچنان حماسه عظیمی را آفرید که جهانیان را به حیرت انداخت و یک بار دیگر به قول مقام معظم رهبری یادآور صحنه‌های روزهای آغاز انقلاب را در اذهان تداعی کرد.

تروهید در پایان تصریح کرد: حضور میلیونی و با بصیرت مردم مسلمان ایران در 9 دی و تجربه‌های 34 سال گذشته بیانگر این است که اعتقاد، ایمان، حضور یکپارچه و استقامت ملت و هدایت آن‌ها از سوی ولایت فقیه موجب شکست مذبوحانه دشمن در تمام عرصه‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/89003/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول