اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در اجتماع مردم چرام:

9دی روز فریاد ولایت‌خواهی مردم ایران اسلامی بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد مهم‌ترین فریاد مردم را در 9دی مربوط به ولایت‌خواهی آن‌ها دانست.

9دی روز فریاد ولایت‌خواهی مردم ایران اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، مسلم رحیمی صبح امروز در مراسم بزرگداشت ویِژه 9دی با بیان این‌که 9دی‌ به عنوان یک حماسه تاریخی و ماندگار در تاریخ ما ثبت شده است، اظهار داشت: انقلاب ما دارای ویژگی‌های برجسته زیادی نسبت به سایر انقلاب‌ها در دنیا بوده است.

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران بر پایه دین بنا نهاده شده است، عنوان کرد: روحانیت ما به عنوان پیشگامان و رهبران دینی و سیاسی این انقلاب از همه چیز خود گذشته و هدایت این انقلاب را به دست گرفتند.

این مسئول اصل و اساس انقلاب اسلامی را بر اساس اعتقادات و دین ذکر کرد و با بیان فرمایش امام‌خمینی (ره) که «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، گفت: اصل انقلاب ما بر پایه محرم و صفر بوده است.

وی همچنین اتحاد دینی را در انقلاب مؤثر دانست و متذکر شد: انقلاب ما بر اساس مذهب تشیع شکل گرفت که مذهب تشیع ولایت فقیه را یک اصل اساسی برای هدایت جامعه اسلامی می‌داند.

رحیمی در ادامه صحبت‌های خود پایه و اساس مذهب و شریعت را اعتماد به امامت و ولایت فقیه و رهبران دینی عنوان کرد.

وی با بیان این‌که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی صدها هزار نفر در اطراف کعبه مقدس در ایام حج طواف می‌کردند و هواپیماهای آمریکایی هم بر فراز آسمان پرواز می‌کردند و هیچ مانعی به وجود نمی‌آمد، خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب به فرماندهی معمار کبیر انقلاب اسلامی بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی رونق پیدا کرد و شکل زیارت مردم عوض شد.

این مسئول با اشاره به این‌که امروزه بعد از گذشت چندین دهه از انقلاب اسلامی در 9دی ماه 88 در یک حرکت خود جوش، مردم با همه سلایق و گرایش‌های سیاسی حضور یافتند، گفت: مقام معظم رهبری فرق یوم‌الله 9دی با بقیه برنامه‌ها را در این دانست که مردم بدون فراخوان وارد خیابان شدند.

مدیرکل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد مردم ایران را متمایز با همه مردم دنیا دانست و ادامه داد: مقام معظم رهبری و امام‌خمینی (ره) وقتی مردم ایران را مقایسه می‌کنند آن‌ها را حتی بهتر از مردم صدر اسلام می‌دانند.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرهنگی بودن شهرستان چرام عنوان کرد: بصیرت شما مردم فهیم و شهیدپرور به جایی می‌رسد که خانواده‌ای که دو شهید گران‌قدر در شهر شما تقدیم انقلاب کرده فرزند بیکار دارد و انتظاری از این نظام ندارد.

وی با بیان این‌که شهرستان چرام بیشترین آمار ایثارگران را به نسبت جمعیت در استان دارد، یادآور شد: این یک افتخار است که مردم چرام به صورت ویژه محرم را در تاریخ خود گرامی می‌دارند.

این مسئول با اشاره به این‌که در صدا و سیما مراسم عزاداری ایام محرم را از چند شهرستان برای ضبط خواستار شدیم، تصریح کرد: عزاداری مردم ولایتمدار چرام به عنوان یک کلیپ پنج دقیقه‌ای فاخر در بین 15 کلیپ سراسر کشور برگزیده و بارها در شبکه‌ها پخش شد.

رحیمی این عزاداری را در سطح استان کهگیلویه بی‌نظیر دانست و تأکید کرد: اعتماد و عشق این مردم به دین، مقدسات، ارزش‌ها و امام‌حسین (ع) دلیل شکوه برگزاری مراسم برجسته شهرستان چرام است.

وی دشمن را در انجام محاسبات خود ناکام دانست و با اشاره به این‌که تحریم‌ها و تهدیدها بی‌فایده است، اظهار داشت: زمانی دشمن می‌تواند کار نظام را یک‌سره کند که اعتماد، نماز، محرم و امام‌حسین (ع) این مردم را از آن‌ها بگیرد.

انتهای‌پیام/82002/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول