اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سپاه:

پیوند امام و امت مهمترین پیام حماسه 9 دی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گرامیداشت حماسه 9 دی تأکید کرد: پیوند امام و امت مهمترین پیام حماسه 9 دی سال 88 بود.

پیوند امام و امت مهمترین پیام حماسه 9 دی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حمیدرضا مقدم‌فر پیش از ظهر امروز در آئین گرامیداشت حماسه 9 دی در جمع پرشور مردم و مسئولان استان خراسان شمالی در مسجد انقلاب اظهار کرد: مردم متدین در این روز همچنین غیرت دینی خود را به نمایش گذاشته و طومار فتنه‌گرانی را که در روز عاشورا به سید‌الشهدا اهانت کرده‌اند در هم پیچیدند.

وی با بیان اینکه مردم با حضور خود در حماسه 9 دی چشم فتنه را کور کردند، افزود: دشمنان همواره در طول انقلاب علیه نظام اسلامی فتنه کرده لیکن هیچ فتنه‌ای به بزرگی فتنه سال 88 نبود.

وی با اشاره به اینکه مردمی که با انقلاب خود سیلی محکمی به ‌آمریکا نواخته و آنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشتند تصریح کرد: علت دشمنی آمریکا با نظام اسلامی ایستادگی این نظام متعالی در برابر ظالمان در دفاع از حقوق مسلمانان است از این رو هر روز نقشه‌ای را علیه ایران پیاده می کنند.

وی با طرح این سؤال که 9 دی از مهمترین فتنه‌هایی بود که در نظام اسلامی گذشت تصریح کرد: پس از جنگ تحمیلی و آن عرصه سخت، یک دشمنی تشدید شده بین استکبار و نظام اسلامی با یک رفتار جدید آغاز شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سیاست با پنبه سر بریدن و فعالیت‌های علیه نظام اسلامی با رویکرد از پای درآوردن این نظام مقدس بعد از جنگ تحمیلی تا سال 86 نیز تداوم یافت و در این سال با ریاست جمهوری محمد خاتمی عرصه جدیدی برای پیشبرد نقشه‌های دشمنان پیدا شد.

وی ادامه داد: دشمنان در تیر ماه 78 برای براندازی نظام جمهوری اسلامی غائله 18 تیر را راه انداخته و چند روز پایتخت صحنه آشوب‌ها بوده که سرانجام مردم در 23 تیر ماه به صحنه آمده و حماسه بزرگی را رقم زدند.

مقدم‌فر با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی با این تصور که اقدام آنان در این غائله ناپخته بوده 10 سال برای انجام پروژه جدید و بزرگ خود کار کردند.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استکبار در این نقشه خود تمامیت نظام اسلامی، رهبری و مردم را نشانه رفته به همین منظور انتخابات 88 را برنامه‌ریزی تا به اهداف خود برسد.

وی از انتخابات در نظام اسلامی به عنوان یک فرصت برای کشور و هم یک فرصت برای دشمنان یاد کرد و گفت: دشمن سعی می‌کند تا در این عرصه به خاطر چالشی و رقابتی بودن مشکل ایجاد کند و از این فرصت برای تهدید نظام اسلامی و ضربه زدن به آن بهره بگیرد.

مقدم‌فر تصریح کرد: آنان با این تصور که در 22 خرداد 88 می‌شود با بهره‌گیری از خود فروختگان داخلی نقشه‌های خود را پیش برده و کار نظام را یکسره کنند بسیار امیدوار بودند.

وی از فتنه‌های بعد از انتخابات به عنوان جنگ احزاب یاد کرد و گفت: اگر 10 درصد از این تلاش‌های دشمنان که در فتنه 88 در کشور گذشت در سایر کشورها روی می‌داد یقینا آن‌ها را به زانو درمی‌آورد.

وی تأکید کرد: در فتنه بعد از انتخابات دهم بیش از 10 برابر سایر فتنه‌ها دشمن در نظام اسلامی ساخته بود و تمام سرویس‌های اطلاعاتی خود را در این مقطع به میان آورده بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمنان به ویژه آمریکا و اسرائیل برای پیشبرد این برنامه‌ها علاوه بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ای و دیپلماتیک برخی از سفارتخانه‌ها را به محل‌های جاسوسی برای پیشبرد اهداف خود تبدیل کرده بودند، تصریح کرد: قطعا اگر رهبری به عنوان جانشین امام زمان (عج) نبود کار این انقلاب یکسره شده بود و مردم ما هم متوجه شده بودند که چه فتنه‌ای در کشور گذشت.

وی از فتنه به عنوان فضای غبارآلود یاد کرد و گفت: در این فضا نمی‌شود دوست و دشمن را شناخت از این رو فضای بسیار سنگینی بر کشور حاکم شده بود.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طرح مسئله تقلب به عنوان بهانه فتنه‌گران در انتخابات سال 88 یاد کرد و گفت: متأسفانه در این فضا افرادی بودند که با دشمن همراه شده و این هزینه‌ها را در نظام اسلامی وارد کردند.

وی به شخصیت‌هایی چون اردشیر امیر ارجمند، دکتر حسام و ... اشاره کرد و گفت: این افراد که از عناصر جاسوسی بوده در ستادهای انتخاباتی فتنه‌گران به کار گرفته شده بودند و دشمن با استفاده از این عناصر طرح‌های خود را در حوادث بعد از انتخابات پیش می‌بردند.

وی بار دیگر با تأکید بر اینکه فتنه 88 خیلی بزرگ بود که متأسفانه برخی بزرگان نیز دچار سکوت شده بودند تصریح کرد: اشتباه است که افرادی چون موسوی که نخست‌وزیر دوران جنگ بوده و آقای کروبی که احکام متعدد نمایندگی را از امام خمینی (ره) داشته سران فتنه نامید زیرا سر فتنه در آمریکا بوده و اینها آلت دست و اصحاب فتنه بودند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت‌های 10 ساله دیپلماتیک، اطلاعاتی و رسانه‌ای استکبار را برای پیشبرد اهداف خود مورد اشاره قرار داد و گفت: خوشبختانه مردم ما از ابتدای انقلاب دشمن‌شناس بوده و در این مقطع نیز با بصیرت خود برنامه دشمنان را دریافته و با حضور پرشور خود حماسه 9 دی را رقم زده و دشمنان را ناامید کردند.

وی با تأکید بر اینکه در فتنه 88 به قانون عمل نشد تصریح کرد: در قانون اساسی راه برای اعتراض به انتخابات مشخص شده و شورای نگهبان وجود دارد و چرا فردی که برای ریاست جمهوری کاندید شده و متعهد به اجرای قانون اساسی است از این قانون عدول کرده و به اعتراضات خیابانی روی می‌آورد.

مقدم‌فر با تأکید بر اینکه امروز ما در معرض انتخابات دیگری قرار داشته و خرداد 92 باز طبق معمول دشمن به‌دنبال تهدید علیه نظام اسلامی هستند تصریح کرد: بنابراین لازم است زودتر سناریوخوانی کرده و اگر این کار را انجام دهیم فتنه در نطفه خفه می‌شود و مثل انتخابات سال 88 نبوده که فتنه 8 ماه طول بکشد.

وی با بیان اینکه باید دشمن را بهتر شناخته و از 9 دی درس بگیریم، اظهار کرد: حماسه 9 دی ماه 88 فتنه را تمام کرد لیکن دشمن مأیوس نشده و با تاکتیک‌های جدید وارد عرصه شده از این رو انسان مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود و باید هوشیاری خود را در مقابل این خواست دشمن حفظ کنیم.

به گفته وی امروز دشمن از چالش‌های اقتصادی به عنوان سناریوی جدید فتنه استفاده تا به اهداف پلید خود برسد.

وی با اشاره به اینکه الحمدالله در این مسیر چراغ راهی به نام ولایت داشته که نمی‌گذارد راه را گم کنیم، افزود: خود آمریکایی‌ها می‌دانند که تحریم‌ها در نظام اسلامی بی‌اثر شده چون نظام راه خود را یافته و در تمام عرصه‌ها پیشرفت‌های روزافزون دارد.

وی پیشرفت‌های نظام اسلامی در سال‌های اخیر در عرصه‌های علمی چون نانوتکنولوژی، هسته‌ای و پزشکی را برشمرد و گفت: امروز سرعت علمی کشور به 11 برابر رسیده است و در شاخص‌های مختلف نظام اسلامی به توسعه و پیشرفت دست یافته است.

مقدم‌فر در عین حال قرار گرفتن در پیچ تاریخی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما اکنون سر پیچ هستیم و این تغییر به نفع اسلام است و الگوی این تغییر نیز نظام جمهوری اسلامی بوده و در این راستا خود آمریکایی‌ها هم اعلام کردند که این کشور تا سال 2030 سقوط خواهد کرد.

وی اضافه کرد: آنان امروز با سیلی صورت خودشان را سرخ نگاه داشته و با بحران‌های عدیده سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مواجه هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز در دنیا همه به دنبال اسلام هستند، تصریح کرد: حتی دنیای مسیحیت هم به دنبال اسلام است.

انتهای پیام/63002/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول