اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

عضویت رایگان 11 هزار زنجانی در کتابخانه‌ها‌ی استان

خبرگزاری فارس: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی زنجان از برگزاری 38 عنوان مسابقه کتابخوانی به صورت آنلاین در این استان ‌خبر داد.

عضویت رایگان 11 هزار زنجانی در کتابخانه‌ها‌ی استان

محمد ربیع احمدخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان به برخی برنامه‌های اجرا شده اشاره کرد و اظهار داشت: در هفته کتاب 11 هزار نفر از اقشار مختلف مردم استان به صورت رایگان به عضویت کتابخانه‌های استان درآمدند.

وی همچنین از اجرای مصوبه جلسه گذشته انجمن مبنی بر عضویت نیم بهای کارکنان دستگاه‌های دولتی در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و افزود: با اجرای این مصوبه 715 نفر از کارکنان دستگاه‌های مختلف در کتابخانه‌های استان عضو شدند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: به منظور بهره‌مندی بیشتر روستاییان از کتاب، کتابخانه‌های سیار در روستاهای فاقد کتابخانه دایر شده است.

وی در ادامه برگزاری 38 عنوان مسابقه کتابخوانی به صورت آنلاین، برگزاری سومین جشنواره اهدای کتاب و بازدید فرمانداران و دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها را از دیگر برنامه‌های این نهاد برشمرد.

احمدخانی همچنین از برگزاری جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز با هدف مشارکت بیشتر خیرین در حوزه کتاب و کتابخوانی در سال آتی خبر داد.

وی در ادامه به ساخت کتابخانه مرکزی زنجان اشاره کرد و گفت: پروژه کتابخانه‌ مرکزی استان زنجان طرحی ملی و استانی است که در زمینی به مساحت 10 هزار و 572 متر مربع و با زیربنای 18 هزار و 850 متر مربع در محل مجتمع نگین زنجان درحال احداث است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: کار مطالعاتی این پروژه فرهنگی از سال 1384 توسط مهندسین مشاورگنو آغاز شده، پیمانکار شرکت ماگما، مجری طرح اداره کل راه و شهرسازی استان و بهره‌بردار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است.

وی تصریح کرد: این پروژه جزو پروژه‌های مصوب دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری و هیئت دولت به استان بوده و در حال حاضر 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: با تکمیل و بهره‌برداری از این کتابخانه نیازهای محققان، پژوهشگران، مولفین به منابع و کتب مرجع و کمیاب و مطبوعات برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/2308/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول