اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل خانه کتاب ایران:

کتابخوانی باید در سیاست‎های فرهنگی جامعه بازتعریف شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل خانه کتاب ایران گفت: فرهنگ کتابخوانی باید در سیاست‎های فرهنگی و ارزش‎های اجتماعی جامعه بازتعریف شود.

کتابخوانی باید در سیاست‎های فرهنگی جامعه بازتعریف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی شجاعی‎صائین در جمع دست‎اندرکاران هفتمین نمایشگاه کتاب گلستان اظهار داشت: معمولاً از اهمیت کتاب بسیار سخن گفته می‎شود و تلاش می‎کنیم تا به پدیدآورندگان و کتابخوان‎ها توجه شود ولی در نظام ارزشی و اجتماعی ما متاسفانه کتابخوانی، آگاهی و به‎روز شدن به عنوان ارزش اول مطرح نیست.

هنوز سیاست‎های فرهنگی و نظام تبلیغی در فرهنگ مطالعه غیردرسی حاکم نشده است

وی تصریح کرد: خانواده‎ها به رغم مشکلات اقتصادی که دارند حاضر هستند فرزندان خود را به کلاس‎های تقویتی، دانشگاه‎های غیردولتی برای اخذ مدرک روانه کنند چراکه این موضوع برایشان به یک ارزش تبدیل شده است ولی هنوز نتوانسته‎ایم در خانواده‎ها، در سیاست‎های فرهنگی و نظام تبلیغی، فرهنگ مطالعه غیردرسی را جا بیندازیم.

مدیرعامل خانه کتاب ایران ابراز داشت: معتقدم اگر در این زمینه تلاش شود که حتی خانواده‎ها هزینه گران کتاب را به قیمت صرفه‎جویی هزینه‎های رفاهی تحمل و تقبل کنند شاهد رونق جدی‎تری در این زمینه خواهیم بود.

خبرهای آنلاین کتاب ایران و جهان در خبرگزاری کتاب ایران منتشر می‎شود

شجاعی‎صائین با بیان اینکه خبرهای آنلاین کتاب ایران و جهان در خبرگزاری کتاب ایران منتشر می‎شود یادآور شد: این خبرگزاری علاوه بر زبان فارسی، زبان‎های عربی، انگلیسی و اسپانیایی را نیز زیرپوشش قرار می‎دهد که مخاطبان زیادی را نیز جلب کرده است.

وی در خصوص فعالیت و سابقه خانه کتاب ایران افزود: خانه کتاب، موسسه‎ای است که در زمینه اطلاع‎رسانی و نقد کتاب فعالیت می‎کند و در حدود 20 سال سابقه فعالیت دارد.

مدیرعامل خانه کتاب ایران بیان داشت: از نخستین کارهایی که در حوزه خانه کتاب ایران انجام گرفت تاسیس و راه‎اندازی پایگاه اطلاع‎رسانی "کتاب، دات، آی، آر" بوده است، هر کتابی که در کشور منتشر می‎شود اطلاعات کتاب‌شناختی در این سایت قابل دستیابی است.

تعداد 9 کتاب ماه داریم/ ترویج و ارتقا فرهنگ نقد کتاب در کشور یک ضرورت است

شجاعی‎صائین تصریح کرد: در سایت مذکور تازه‎های کتاب، عنوان‎های کتاب، ناشران کتاب، محل نشر کتاب و در موارد زیادی حتی چکیده‌ای از این کتاب‎ها را می‎توان از این پایگاه اطلاع‎رسانی داشته باشیم.

وی از نشریه هفتگی کتاب هفته خبر داد و یادآور شد: تعداد 9 کتاب ماه داریم که بر اساس رده‎بندی با توجه به موضوعات کتاب‎ها به صورت تخصصی منتشر می‎شود و در حوزه‎های ادبیات، دین، فلسفه، تاریخ، جغرافیا، علوم و فنون، علوم اجتماعی، کلیات و کودک و نوجوان ارائه می‎شود که تلاش داریم علاوه بر معرفی حوزه‎های تخصصی، مورد نقد نیز قرار بگیرند.

مدیرعامل خانه کتاب ایران ترویج نقد کتاب و ارتقا فرهنگ نقد کتاب را در کشور یک ضرورت مهم خواند و اظهار داشت: خوشبختانه مخاطبان تخصصی نشریه کتاب هفته، طی سالیان اخیر به طور مرتب از نشریات تخصصی بهره‎مند شدند.

انتهای پیام/2307/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول