اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان زنجان:

کتابخانه‌ها در حال حاضر تبدیل به مخزن شده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به انباشت کتاب‌های فراوان در کتابخانه‌ها گفت: کتابخانه‌ها در حال حاضر تبدیل به مخزن شده‌اند.

کتابخانه‌ها در حال حاضر تبدیل به مخزن شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان علی سهندی ‌در جلسه‌ انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به مشکلات موجود در چاپ و توزیع کتاب اظهار داشت: کتاب‌های بسیاری وجود دارد که تقاضایی در بازار برای آنها وجود ندارد.

وی بر ضرورت افزایش کیفیت در چاپ کتاب افزود: کتاب باید مطالعه‌کننده را به طرف خود جذب کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به انباشت کتاب‌های فراوان در کتابخانه‌ها تصریح کرد: کتابخانه‌ها در حال حاضر تبدیل به مخزن شده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم دقت در ساخت و ساز کتابخانه در روستاها گفت: کتابخانه‌های روستایی باید در کنار مدارس احداث شوند و حتماً یکی از درهای آن به مدارس باز شود.

سهندی در بخش دیگری از سخنان خود به ابتلای کتابخانه‌ها به مشکلات سینماها اشاره و تصریح کرد: کتابخانه‌ها هم به مانند سینماها متقاضیان خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه از شش سینمای موجود در استان زنجان فقط یکی از آنها فعال است، اضافه کرد: این سینما با بیش از 100 صندلی فعالیت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه مشکلات نباید موجب اهمیت ندادن به کتابخانه شود، افزود: برای رفع مشکلات موجود باید اقداماتی انجام شود.

وی از بر باد رفتن فرصت خرید 800 میلیون تومانی خرید کتاب برای کتابخانه‌های استان در سال گذشته به دلیل عدم تامین اعتبار لازم از طرف آموزش و پرورش خبر داد و گفت: قرار بود نیمی از این اعتبار توسط آموزش و پرورش تامین شود که انجام نشد و در نتیجه این فرصت از دست رفت.

سهندی با اذعان به زمان نامناسب برگزاری نمایشگاه کتاب زنجان گفت: تلاش شد این نمایشگاه با نمایشگاه‌های استان‌های بزرگ تلاقی نداشته باشد.

وی میزان فروش کتاب در نمایشگاه کتاب زنجان را 600 میلیون تومان اعلام کرد.

انتهای پیام/73004/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول