اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای سخنان مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی اسلامی

کتاب «اسلام و زیبایی‌های زندگی» منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از انتشار کتاب «اسلام و زیبایی‌های زندگی» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کتاب «اسلام و زیبایی‌های زندگی» منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب «اسلام و زیبایی‌های زندگی» اظهار کرد: این اثر به تعبیر مؤلف جذاب و اثرگذار بوده و می‌تواند احساسات انسان‌ها را تحریک کند و آنها را به سوی سبک زندگی مناسب هدایت کند.

وی عنوان داشت: این کتاب پژوهشی در زمینه زیبایی‌شناسی دین است و هدف اصلی نویسنده ارائه کاربردی زیبایی‌های زندگی اسلامی و نمایاندن جذابیت‌های آن برای استفاده مخاطبان است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: این اثر پس از طرح مباحث نظریه زیبایی‌شناسی از منظر کاربردی به زیبایی‌های معرفتی، عاطفی و رفتاری نگاهی داشته و سپس زیبایی‌های رفتاری را در زندگی شخصی، خانوادگی، اجتماعی و بین‌المللی بررسی می‌کند.

وی عنوان داشت: بخش نخست این کتاب دارای عنوان مبانی نظریه زیبایی‌شناسی، بخش دوم دارای عنوان اسلام و زیبایی‌آفرینی آن در ساحت‌های اساسی زندگی به صورت شناختی، گرایشی و رفتاری و بخش سوم آن دارای عنوان زیبایی‌های رفتاری انسان در زندگی است.

*بررسی دیدگاه زیبایی‌شناسی شهید مطهری

روحانی یادآور شد: نویسنده این اثر بحث زیبایی را از دیدگاه اندیشمندان ایرانی مانند شهید مطهری، علامه جعفری و دانشمندان غربی مطرح می‌‌کند و سپس به مبحث زیبایی عینی اشاره‌ای دارد.

وی ادامه داد: «اسلام و زیبایی‌های شناختی»، «اسلام و زیبایی‌های گرایشی» و «اسلام و زیبایی‌های رفتاری» از دیگر مباحث مطرح شده در این کتاب است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به دیگر مباحث مطرح شده در این کتاب گفت: زیبایی‌های رفتاری انسان در ارتباط با خدا در این مجموعه با عناوین «عبادت و عبودیت»، «سپاسگزاری و حق‌شناسی» و «دعا و نیایش» مطرح شده است.

وی عنوان داشت: زیبایی‌های رفتاری در روابط خانوادگی با سه محور زیبایی‌های رفتاری ارتباط با والدین، همسر و فرزند تبیین شده است.

کتاب «اسلام و زیبایی‌های زندگی» توسط داوود رجبی‌نیا در 632 صفحه تدوین شده و در آینده‌ای نزدیک با قیمت 18 هزار و 500 تومان وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول