اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل خانه کتاب ایران مطرح کرد

بررسی، نقد و رونمایی کتاب به طور دائمی در سرای اهل قلم تهران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل خانه کتاب ایران گفت: سرای اهل قلم در تهران به طور دائم عهده‎دار بررسی، نقد و رونمایی کتاب است و همین فعالیت را در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با حدود 200 نشست برگزار می‎کند.

بررسی، نقد و رونمایی کتاب به طور دائمی در سرای اهل قلم تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی شجاعی‎صائین عصر امروز در حاشیه افتتاحیه هفتمین نمایشگاه کتاب گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: سعی می‎کنیم در نمایشگاه کتاب تهران از طریق برپایی ایستگاه‎های اطلاع‎رسانی نسبت به کتاب‎هایی که در نمایشگاه عرضه می‎شود به معرفی ناشران نیز اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین و زنده‎ترین جشنواره‎هایی که برگزار می‎کنیم کتاب فصل جمهوری اسلامی است که 21 فصل آن به طور مرتب برگزار شده و این جشنواره از سال 1386 تاکنون اجرا می‎شود که کتاب‎های منتشر شده هر فصل را در فصل بعدی داوری می‎کنیم.

جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از برنامه‎های خانه کتاب

به گفته مدیرعامل خانه کتاب ایران؛ حدود 65 گروه داوری، آثار برگزیده و شایسته تقدیر جشنواره کتاب فصل را معرفی می‎کنند.

شجاعی‎صائین خاطرنشان کرد: با بیش از یک‎هزار و 500 استاد برگزیده در زمینه کتاب اعم از اساتید دانشگاه، حوزه و صاحبنظران برای برگزاری این جشنواره‎ها  همکاری داریم.

وی در خصوص دیگر فعالیت‎های خانه کتاب ایران بیان داشت: برگزاری جشنواره‎های کتاب نظیر جشنواره ملی گام اول که امروز در گرگان به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار شد همچنین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، جایزه ادبی جلال آل احمد، جایزه پروین اعتصامی، جایزه کتاب خلیج فارس و جشنواره نقد از جمله برنامه‎هایی است که با محوریت خانه کتاب ایران برگزار می‎شود.

بانک اطلاعاتی خوبی از کتاب‎های برگزیده در کشور وجود دارد

مدیرعامل خانه کتاب ایران متذکر شد: از رهگذر بررسی آثار و نقد و داوری آنها خوشبختانه بانک اطلاعاتی خوبی از کتاب‎های برگزیده در کشور داریم که اطلاعات آن در سایت‎های تخصصی این جشنواره‎ها با عنوان خود جشنواره برای علاقمندان در دسترس است و آنها می‎توانند با برگزیده‎های کتاب در جشنواره‎ها طی سالیان گذشته آشنا شوند.

شجاعی‎صائین اظهار داشت: کتابخانه عمومی در سالیان گذشته به لحاظ کمیت و گسترش جغرافیایی وضعیت بهتری دارد و طبیعی است که به هیچ‌ وجه نمی‎تواند جوابگوی گستره جغرافیایی و جمعیت کشور باشد به همین سبب شاید دسترسی مطلوب علاقمندان به کتابخانه‎ها فراهم نیست.

علاوه بر سرمایه، انگیزه مردمی را نیز وارد کتابخانه‎سازی کنیم

وی ابراز داشت: امکانات دولتی همین اندازه است و شاید بیش از این در شرایط موجود قابل گسترش نباشد لذا پیشنهادم در این راستا ورود خیرین مدرسه‎ساز همچنین استفاده از توانمندی سنت وقف در این حوزه است تا از این طریق بتوانیم علاوه بر سرمایه، انگیزه مردمی را نیز وارد کتابخانه‎سازی کنیم و به تبع آن مردم بتوانند خودشان کتابخانه‎ها را اداره کنند.

مدیرعامل خانه کتاب ایران در پایان خاطرنشان کرد: یقین دارم با کمک سنت وقف و با استفاده از مساجد که گسترش خوبی در سطح کشور دارند وضعیت بهتری را برای کتابخانه‎ها داشته باشیم.

انتهای پیام/2307/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول