اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ایستگاه مطالعه کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه:

ماهانه 8 هزار جلد کتاب به ایستگاه‌ مطالعه کرمانشاه اضافه می‌شود

خبرگزاری فارس: کارشناس ایستگاه مطالعه کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: ماهانه 8 هزار جلد کتاب به ایستگاه‌ مطالعه اضافه می‌شود و این ایستگاه‌ها به صورت روزانه تجهیز می‌شوند.

ماهانه 8 هزار جلد کتاب به ایستگاه‌ مطالعه کرمانشاه اضافه می‌شود

عمران قربانیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: طرح ایستگاه مطالعه در استان همزمان با سراسر کشور در یوم‌الله دهه فجر شروع به کار می‌کند.

کارشناس ایستگاه مطالعه کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: ایستگاه مطالعه، ساده‌ترین روش دسترسی به کتاب است که می‌تواند در ارتقای سطح مطالعه و دسترس‌پذیر ساختن منابع اطلاعاتی به جامعه کمک کند.

وی افزود: با اجرای این طرح، افراد حین انجام کارهای روزمره چون مسافرت، تفریح و ... با دسترسی آسان به کتاب، مطالعه کوتاهی نیز داشته باشند.

کارشناس ایستگاه مطالعه کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: در این طرح، مرکز پر رفت و آمد در سطح جامعه شناسایی و کتاب‌های مورد علاقه شهروندان که مورد تأیید اساتید حوزه، دانشگاه و کارشناسان و  صاحب‌نظر‌ان است، تجهیز می‌شود.

وی افزود: در هر مرکز شهروندان بی‌هیچ محدودیتی کتاب مورد علاقه خود را برداشته و مطالعه می‌کنند و در نهایت پس از مطالعه در مکان دسترس دیگری پس می‌دهند و یا به کتابخانه‌های عمومی در شهر خود تحویل می‌دهند.

قربانیان خاطرنشان کرد: ماهانه 8 هزار جلد کتاب به این ایستگاه‌ها اضافه می‌شود و این ایستگاه‌ها به صورت روزانه تجهیز می‌شوند، در ایستگاه‌ها مطالعه 15 عنوان کتاب وجود دارد.

وی عنوان‌ها را با محوریت‌های ادبیات، تاریخ، زن و خانواده، علوم و فنون‌، نوجوانان و سه عنوان با محوریت خردسال و کودک عنوان کرد.

قربانیان افزود: تمامی افراد بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانند از این کتاب‌ها استفاده کنند و تمامی هزینه استفاده از این کتب رایگان است.

کارشناس ایستگاه مطالعه کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: استانداری کرمانشاه، سالن انتظار فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی و بانک ملی نهادهایی هستند که در راستای اجرای آزمایشی این طرح با ما همکاری کرده‌اند.

قربانیان با بیان این‌که فرهنگ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی هدف اصلی این طرح است، خاطرنشان کرد: در اجرای طرح ایستگاه مطالعه در استان با عدم همکاری برخی دستگاه‌ها مواجه هستیم که امید است در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه دست یاری ما را رد نکنند.

انتهای‌پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول