اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

کتاب و کتابخوانی باید فرهنگ غالب کشور شود

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: باید تلاش شود تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی به فرهنگ غالب در جامعه تبدیل شود.

کتاب و کتابخوانی باید فرهنگ غالب کشور شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت بعد از ظهر امروز در آئین اختتامیه جشنواره ملی گام اول که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه استان گلستان ظرفیت خوبی در حوزه فرهنگ دارد که باید تداوم پیدا کند.

وی با بیان اینکه گلستان هر ساله برنامه‎های مختلفی در حوزه‎های کتاب، فرهنگ و هنر دارد تصریح کرد: با وجود ظرفیت‎های خوب استان، در قشر جوان، اساتید و مدیران شاهد برگزاری برنامه‎های شایسته‎ای هستیم.

استاندار گلستان متذکر شد: جشنواره گام اول کار نو و جدیدی است که چندین سال در کشور در حال اجراست و یکی از اهداف این جشنواره کشف استعدادهای درخشان در بین جوانان و صاحبنظران است.

قناعت افزود: جشنواره گام اول بستری را فراهم می‎کند که افراد دست به قلم شوند که این مهم در سال 1385 به جد در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت و هر ساله شاهد هستیم که این جشنواره در یکی از استان‎های کشورمان در حال برگزاری است.

شاهد ارتقا طرح فعالیت‎های فرهنگی در کشور هستیم

وی با ابراز خرسندی از اینکه خوشبختانه شاهد ارتقا طرح فعالیت‎های فرهنگی در کشور هستیم یادآور شد: باید بستر برای ارتقا فرهنگ مکتوب در جامعه گسترش پیدا کند.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه ارتقا فرهنگ مکتوب یکی از اهداف اصلی این جشنواره است عنوان کرد: خوشبختانه در طول این چند سال افزایش این مهم به چشم می‎خورد.

قناعت معرفی نوقلمان و پدیدآورندگان کتاب را از دیگر شاخصه‎های این جشنواره برشمرد و ابراز داشت: دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرصتی فراهم کرده تا خالقان اثر در حوزه کتاب مورد تشویق و ترغیب این عمل شایسته قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در طول 34 سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی ایران شاهد پیشرفت‎های مختلفی در حوزه‎های علوم انسانی، فنی و علوم پایه در پیشرفت علمی تولید علم هستیم.

استاندار گلستان بیان داشت: بر اساس سند سال 1404 باید به رتبه نخست منطقه برسیم ولی اکنون در بعضی علوم نظام اسلامی 14 سال زودتر به رتبه نخست منطقه رسیده است به طوری که در علوم ریاضی رتبه 10 جهانی و رتبه نخست منطقه، در علم شیمی رتبه 13 جهان و رتبه نخست منطقه و در حوزه نفت رتبه دوم جهان و رتبه نخست منطقه هستیم.

قناعت ابراز داشت: باید تلاش کنیم تا در کنار سایر رشته‎ها جایگاه کتاب و فرهنگ مطالعه را در کشور به وضعیت مطلوب برسانیم.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول