اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده خبر داد

جمع‌آوری بیش از 4 میلیارد ریال زکات در شهرستان خدابنده

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده از جمع‌آوری بیش از 4 میلیارد ریال زکات در شهرستان خدابنده خبر داد.

جمع‌آوری بیش از 4 میلیارد ریال زکات در شهرستان خدابنده

محسن کمالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: طرح جمع‌آوری زکات یکی از عمده طرح‌های اجرایی کمیته امداد بوده و سالانه اقدامات مختلفی در این راستا انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد شهرستان خدابنده نیز در راستای احیای سنت‌های حسنه اقدام به جمع‌آوری زکات می‌کند، اضافه کرد: در این راستا اقدامات مختلفی از قبیل برگزاری جلسات شورای زکات، دیدار چهره به چهره با کشاورزان عمده‌کار و ... انجام شده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده در ادامه با بیان اینکه تاکنون اطلاع‌رسانی بسیاری نیز در بحث زکات انجام شده است، افزود: این اطلاع‌رسانی‌ها در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ پرداخت زکات صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از جمع‌آوری 4 میلیارد و 231 میلیون و 158 هزار و 260 ریال زکات در شهرستان خدابنده خبر داد و گفت: این مبلغ در 9 ماهه سال‌جاری جمع‌آوری شده است.

کمالی اظهار کرد: زکات جمع‌آوری شده از سطح شهرستان در راستای محرومیت‌زدایی و همچنین احداث پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

*ایجاد 450 شغل برای زنان سرپرست خانوار مددجوی خدابنده‌ای

سرپرست مدیریت کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اقدامات این نهاد محدود به اجرای طرح‌های مشارکتی نیست، افزود: ایجاد شغل برای مددجویان و توانمندسازی آنها از دیگر اقداماتی است که در حمایت از مددجویان این نهاد انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد گروه‌های مختلفی را شامل می‌شود، افزود: یکی از گروه‌های ویژه زیر پوشش این نهاد زنان سرپرست خانوار هستند.

سرپرست مدیریت کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار بر اساس شرایط و توانایی‌هایی که دارند، انجام می‌شود، افزود: ایجاد مشاغل خانگی برای برخی از زنان از آن جهتی مناسب است که آنها علاوه بر انجام شغل می‌توانند، در کنار فرزندان بوده و به امور آنها نیز رسیدگی کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار بر اساس شرایط، استعدادها و توانایی‌هایی که دارند، انجام می‌شود، یادآور شد: خوشبختانه کمیته امداد قبل از پرداخت وام و همچنین اجرای طرح‌های اشتغالزایی نسبت به بررسی شرایط مددجویان اقدام کرده و بر این اساس نسبت به ارائه تسهیلات اقدام می‌کند.

لازم به ذکر است، به گفته سرپرست مدیریت کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده تاکنون برای 450 خانوار دارای زن سرپرست خانوار شغل ایجاد شده است، که بسیاری از این طرح‌ها با موفقیت اجرا و موجب توانمندی و خروج آنها از چرخه حمایتی امداد شده است.

انتهای پیام/73005/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول