اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول زکات شهرستان ابهر خبر داد

جمع‌آوری 175 میلیون ریال زکات در شهر سلطانیه

خبرگزاری فارس: مسئول زکات شهرستان ابهر از جمع‌آوری 175 میلیون ریال زکات در شهر سلطانیه خبر داد.

جمع‌آوری 175 میلیون ریال زکات در شهر سلطانیه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی محرم‌خانی ظهر امروز در جلسه شورای زکات شهر سلطانیه اظهار کرد: زکات یکی از پایه‌ها و ستون‌های اصلی دین مقدس اسلام است.

وی با اشاره به اینکه هدف از پرداخت زکات تامین عدالت اجتماعی است، اضافه کرد: در حال حاضر مسئولیت جمع‌آوری زکات به کمیته امداد واگذار شده است.

مسئول زکات شهرستان ابهر با تاکید بر اینکه باید نگاه مسئولانه‌ای نسبت به موضوع زکات در جامعه وجود داشته باشد، یادآور شد: قوانین در بحث جمع‌آوری و همچنین اقلامی که مشمول زکات هستند، مشخص شده، لذا همگان باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح برنامه‌های ستاد زکات شهرستان ابهر گفت: در هشت ماهه امسال 175 میلیون ریال زکات در شهر سلطانیه جمع‌آوری شده است.

همچنین در بخش دیگری از این جلسه امام جمعه سلطانیه نیز به بیان مطالبی در خصوص فرمایشات امام علی (ع) در بحث زکات پرداخت و گفت: برای جمع‌آوری زکات باید به فرمایشات ائمه معصومان (ع) عمل کرده و به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه شود.

حجت‌الاسلام ربیعی همچنین با تاکید بر برگزاری جلسات با همراهی عاملان زکات و کارگزاران زکات افزود: بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص) باید زکات مال مردم را از ایشان طلب کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با انجام اقدامات لازم در بحث زکات میزان اعتبار پیش بینی شده در این بخش تا پایان سال‌جاری محقق شود.

لازم به ذکر است، امسال در بحث ترویج و تبلیغ فرهنگ زکات اقدامات بسیاری توسط کمیته امداد ابهر در شهرستان ابهر و به تبع آن در شهر سلطانیه صورت گرفته است، که نصب بنرهای تبلیغاتی و برگزاری جلسات چهره به چهره به عاملان زکات از جمله آن است.

انتهای پیام/73005/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول