اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چرام عنوان کرد

چرام شهرستان پیشرو برای پرداخت زکات در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: فرماندار چرام گفت: این شهرستان در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد پیشرو در پرداخت زکات است.

چرام شهرستان پیشرو برای پرداخت زکات در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام علیرضا نیکروز، فرماندار چرام شامگاه شنبه در حاشیه همایش تجلیل از عاملین زکات شهرستان چرام با اشاره به اهمیت زکات در دین اسلام اظهار کرد: زکات از مهم‌ترین اعمال بوده و به عنوان پشتوانه مالی برنامه‌های اجتماعی، در اصلاح ساختار جامعه و تطهیر زندگی، تزکیه نفوس و تلطیف قلوب مردم، نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: در کنه همه دستورات اسلامی رازی نهفته است که با عمل به آن می‌توان موجبات خوشبختی و سعادت امت اسلامی را پدید آورد.

فرماندار چرام خاطرنشان کرد: اگر در جامعه اسلامی برای نمونه زکات به معنای واقعی آن پرداخت شود، هیچ مسلمان نیازمندی را نخواهیم داشت و امت اسلامی همگی در تمکن و بی‌نیازی به سر خواهند برد.

این مسئول تصریح کرد: پرداخت زکات زینت هر شهر و ده و قصبه‌ای در جامعه اسلامی است که با ادای آن شمیم خوش برکت الهی در جامعه پراکنده می‌شود.

نیکروز با بیان اینکه، اهمیت بیان کردن زکات تنها مربوط به روحانیت نیست، بلکه باید همگی در تبلیغ زکات در سطح شهرستان تلاش کنند از شهرستان چرام به عنوان شهرستان پیشرو در بحث جمع‌آوری زکات در استان نام برد.

وی با اشاره به این مطلب که گرچه در بحث زکات محدودیتی در شهرستان وجود ندارد، خواستار ترویج فرهنگ زکات در شهرستان چرام بیش از پیش و ترویج و تبلیغ این فرهنگ در بین روستاها شد.

فرماندار چرام افزود: جامعه روحانیت، فرهنگیان و مسئولان باید با استفاده از خردجمعی و با تلاشی مضاعف در زمینه نهادینه کردن این فریضه واجب دینی اهتمام داشته باشند.

این مسئول، زکات را دستور صریح و بی‌پرده خداوند دانست و متذکر شد: در امر جمع‌آوری زکات گام‌های مؤثری را می‌توان از طریق تبلیغ و اشاعه فرهنگ دینی زکات برداشت.

رئیس شورای اداری شهرستان چرام بیان داشت: دین مبین اسلام همواره بر اجرای فریضه زکات تأکید دارد، چراکه در قرآن کریم بعد از کلمه نماز به موضوع زکات اشاره شده است.

وی رفع فقر و نیازمندی مالی افراد نیازمند جامعه را از مهم‌ترین فواید پرداخت زکات برشمرد و ابراز داشت: در حقیقت دادن زکات اموال موجب بیمه شدن ثروت آدمی است، همان‌گونه که زکات فطره نیز بیمه جان و عمر انسان است.

انتهای پیام/82002/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول