اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای زکات آبپخش مطرح کرد

انتقاد از عملکرد دهیاران آبپخش در بحث زکات

خبرگزاری فارس: دبیر شورای زکات آبپخش از عملکرد دهیاران بخش آبپخش در ارتباط با همکاری با شورای زکات و جمع‌آوری زکات انتقاد کرد.

انتقاد از عملکرد دهیاران آبپخش در بحث زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، سید حمید موسوی سه‌شنبه شب در نشست شورای زکات آبپخش اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌ها و وظایف مسئولان در جامعه اسلامی اقامه و حاکمیت احکام و حدود اسلامی در جامعه است و باید از تمام توان و امکاناتی که در اختیار داریم در این مسیر استفاده کنیم.

وی افزود: زکات یکی از حدود اسلامی و واجبات الهی است که سبب تقویت نیازمندان و برطرف شدن مشکلات اقشار کم‌توان و آسیب‌پذیر جامعه می‌شود و در سال‌های اخیر در قالب فعالیت‌های ستاد احیای زکات و شورای زکات اقدامات گسترده‌ای در سراسر کشور در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

موسوی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با تلاش‌های شورای زکات شاهد جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات در آبپخش بودیم و در سال جاری با فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته شاهد جمع‌آوری بیش از یک میلیارد ریال زکات نقدی و جنسی در آبپخش هستیم.

دبیر شورای زکات آبپخش بیان داشت:‌ میزان زکات نقدی جمع‌آوری شده در سال جاری 540 میلیون ریال است و مابقی زکات جمع‌آوری شده مربوط به زکات جنسی است که کشاورزان پرداخته‌اند.

موسوی گفت: بر اساس هماهنگی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته علاوه بر زکات واجب شاهد پرداخت زکات مستحبی توسط کشاورزان منطقه آبپخش بوده‌ایم.

وی ادامه داد: ساخت اماکن مذهبی، حسینیه‌ها، مساجد و تقویت فعالیت‌های دینی و قرآنی از مسائل مهمی است که شورای زکات آبپخش در اختصاص اعتبارات معادل به آن توجه دارد.

دبیر شورای زکات آبپخش با انتقاد از عملکرد دهیاران آبپخش عنوان کرد: با وجود برگزاری جلسات توجیهی برای دهیاران مناطق تابعه آبپخش، دهیاران همکاری و فعالیت‌ مطلوبی در قالب شورای زکات ندارند.

وی گفت: بیشترین میزان زکات جمع‌آوری شده منطقه آبپخش مربوط به مناطق شهری است و این در حالی است که بخش عمده تولیدات کشاورزی آبپخش متعلق به مناطق روستایی است.

موسوی بیان داشت: کمیته بانوان شورای زکات آبپخش فعالیت‌های مطلوبی در زمینه ترویج و تبلیغ دستور الهی و اسلامی زکات داشته است و نتایج ارزشمندی در قالب فعالیت‌های این ستاد شاهد بوده‌ایم.

انتهای پیام/2451/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول