اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان خبر داد

جمع‌آوری 83 میلیارد ریال زکات در کردستان / اجرای 202 پروژه عمرانی

خبرگزاری فارس: معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان از جمع‌آوری 83 میلیارد و 791 میلیون ریال زکات در سال‌جاری خبر داد.

جمع‌آوری 83 میلیارد ریال زکات در کردستان / اجرای 202 پروژه عمرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هیوا رحیمی پیش از ظهر امروز در همایش هم‌اندیشی زکات که در اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی برگزار شد، اظهار کرد: این میزان زکات از 46 هزار و 789 مودی در 529 روستا و 18 شهر استان جمع‌آوری شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان از اجرای 202 طرح عمرانی از محل جمع‌آوری زکات در این استان خبر داد و گفت: 31 میلیارد و 884 میلیون ریال از زکات جمع‌آوری شده استان در راستای اجرای طرح‌های عمرانی و عام‌المنفعه هزینه شده است.

وی افزود: 31 میلیارد و 884 میلیون ریال نیز به منظور رفع مشکلات نیازمندان و محرومین استان توسط عاملین و معتمدین محلات هزینه شده است.

به گفته معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان، 3 میلیارد و 223 میلیون ریال از زکات جمع‌آوری شده برای رفع مشکلات محرومان در اختیار مدیران شاخه‌های شهرستانی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بکارگیری یک‌هزار و 291 نفر عامل افتخاری زکات که اکثرا روحانیون و علمای دینی هستند، انجام 250 متر دیوار نویسی، ارسال 5 هزار پیامک به کشاورزان در فصل برداشت و زیرنویسی برنامه‌های تلویزیون به مدت دو ماه از دیگر اقدامات انجام شده در راستای گسترش و فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در 9 ماهه امسال بوده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد:‌ برگزاری همایش یک‌هزار و 350 نفری پرچمداران فرهنگ دینی و مبلغین زکات با حضور مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی، گردهمایی روحانیون اهل سنت 8 استان کشور و شرکت در نمایشگاه تخصصی زکات در اجلاس سراسری نماز در کرمانشاه از دیگر اقدامات دبیرخانه ستاد زکات در سال‌جاری است.

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های روحانیون و ائمه جمعه در زمینه توسعه و تقویت فرهنگ پرداخت زکات، تصریح کرد:‌ قدم‌های خوبی در این راستا برداشته شده و هماهنگی و تعامل تمامی فعالان این عرصه به ویژه روحانیون به عنوان قشر تأثیرگذار جامعه می‌تواند در هدفمندسازی هرچه بیشتر زکات و هزینه کرد آن نقش بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/79002/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول